åka utomlands

M

mamma

jag nekade min sons pappa att skaffa pass förra året i rädsla att han inte skulle komma tillbaka med honom. För han har hotat med detta. Nu vill jag åka på en semesterresa med sonen och pappan vägrar skriva under pass papperet. Jag är boendeföräldern men vi har gemensamvårdnad. Vad kan jag göra???

Sv: åka utomlands

Jag tycker att det låter klokast att din son inte har något pass. Du kan nog knappast neka pappan att få tillgång till passet sen om du väl skulle skaffa ett och du kan inte heller hindra pappan att åka utomlands med sonen (även om han självklart inte får flytta sonen utomlands mot din vilja). Så hade jag varit du så hade jag åkt på en resa eller gjort något annat kul som inte kräver pass.

Sv: åka utomlands

Pappan kan ha samma känsla om att du inte kommer tillbaka med barnet. Jag tycker inte det är konstigt att han nekar, även om det är synd...
Han blev säkert besviken på ditt nekande och din misstro, då tar han chansen att ge igen.

Resor går att göra utan att man behöver pass,det är väl upplevelsen som räknas.

Hoppas att ni får en toppenresa ihop i allafall.:bump:

* Jenny *

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
787
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar