Åka o kika på hästjobb

miamiSwing

Trådstartare
De är så att ja ska åka o kika på ett jobb med hästar och även får ca 20-30 timmar veckan och man kunde få stallhyran, boende, mat, tillgång till mat, lektioner + 2000:- (fickpeng) tycker ni de är rimligt? stallhyran ligger runt 2000:- men tänkte bo hemma o inte äta, använda deras bil och boende skulle man kunna fråga om man kan få litem er pengar iställe för en del av deras erbjudande eller kommer de bli fel?

nån som har nå tips på vad man ska fråga och så annars?

Sv: Åka o kika på hästjobb

Tveksamt att dem kommer gå med på ge dig mer pengar, eftersom dem inte har råd att anställa någon;)

Fråga dessutom vad för försäkring du ska täckas av, och kolla sen upp den försäkringen!!!! Att dem säger det är lugnt dem har en gårdsförsäkring för alla som jobbar där behöver ju inte betyda ett skit eftersom detta troligen är ett svart jobb du talar om..... (så var det iallafall på ett 'jobb' jag kollade upp)

OM man nu ska ta ett svartjobb som inte är ett dugg pensionsgrundande eller något så tycker jag det ska vara riktigt bra villkor;)

Sen ska du ha allting skriftligt och kolla upp arbetstiderna ordentligt, alltför många gånger säger folk 20timmar i veckan som omvandlas till 80timmar i veckan när arbetaren väl bor på gården...

jag har råkat ut för dem största idioterna i hästvärlden så jag vill inte låta bitter bara berätta att du ska vara misstänksam och rädd om dig själv!

Hursomhelst....Lycka till

Överväg inte ens att ta det om du inte får rejält lyft på lönen. Lönen för hästskötare 18-24 år ligger nånstans mellan 15-16 000:-/mån. Begär det, annars se dig om efter annat.

o det vore ju dumt om skattverket sköntaxerar henne, då är hon råkörd.

2000kr i månaden är slavlön kolla kollektiv avtalet och inse att ni skänker gratis hjälp till denne någon.. Och sänker chanserna för de som har detta som yrke att få en skälig lön..

Be om minst 95 kr i timmen vitt.

tack allihoppa för svaren! Jah har bestämt mig och inte ta det då det är väldigt lite betalt och mycket jobb.
Så jag letar vidare och hoppas på de bästa :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 299
Senast: cassiopeja
·
Relationer En vän till mig har dumpat sin rövhatt till snubbe, varpå han sa åt henne att hon skulle vara ute ur lägenheten efter helgen. Det var...
2
Svar
29
· Visningar
2 662
Senast: Borttaget konto
·
Småbarn Jag känner mig mer än lovligt nervös. Barnets far kommer för att umgås med vår son och jag har äntligen fått honom att gå med på...
2
Svar
21
· Visningar
4 494
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25