Åka med katt på tåg

Solvira

Trådstartare
Det står så luddigt på SJ:s hemsida... När jag sökte "åka med katt" så hittade jag nånting om att man ska välja under tillval att djur skulle åka med, men det finns ju inte med? Och sen kollade jag runt lite till och då står det att man får ha med sig två sällskapsdjur gratis så länge de får plats vid min sittplats.

Så, ja, hur har ni gjort?

Edit: jag ska åka väldigt långt (Malmö-Uppsala) och resan är uppdelad i två delar mellan Malmö-Stockholm, Stockholm-Uppsala. På tåget mellan Stockholm och Uppsala är det ju bara att välja plats där djur är tillåtet, men mellan Malmö och Stockholm får jag ju en reserverad plats så det är mest hur sjutton man gör där som jag undrar över. Om man inte kan välja djur som tillval (jag hittar det verkligen inte, hjälp!) och hamnar bredvid nån som är allergisk, vad händer då?

Sv: Åka med katt på tåg

när man bokar biljett på sj's hemsida så kan man kunna välja önskemål om platsen
1. välj vilja platser du vill åka mellan
2. välj avgång
3. här kan du under komfort välja "önskemål om plats" (se bild1 nedanför). Om du klickar på "önskemål om plats" så ska du kunna välja djur tillåtet (se bild2)

Hoppas att detta hjälpe :)

bild1:
Untitled.jpg

bild2:
Untitled2.jpg

Sv: Åka med katt på tåg

har lärt mig att hitta den knappen eftersom jag bokar tågbiljett minst två gånger i veckan (dock väljer jag inte djur eftersom jag inte har något djur med mig, utan salong och fönsterplats, då får man ju eget bord som man fäller ner framför sig och slipper sitta mittemot någon annan :D)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Övr. Katt Hej, Jag ska på söndag för första gången åka tåg med 2 katter (ca 2 år gamla) själv. Den ena katten har åkt förut, och är numera rätt...
2
Svar
25
· Visningar
8 000
Senast: Nakeri
·
Övr. Katt Ev flyttar jag tillbaka till Sverige (om jag får jobb och bostad) och då ska mina två tyska katter med. Vad jag måste göra före har jag...
Svar
9
· Visningar
847
Senast: Asko
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 305
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka