Ajajaj! Ont i revbenen!!

N

naturElle

Jag är i vecka 27 o värken i revbenen blir bara värre o värre o jag gissar att det inte kommer att bli bättre..:grin: Men finns det någonting i hela världen som kan få värken att släppa åtminstone lite?

/Sophie

Sv: Ajajaj! Ont i revbenen!!

Min kille låg bakom mig i soffan och pressa ner bebis fötter från mina revben ;)

Har du blivit kickad på revbenen? De kan faktiskt bli sprickor och de kan även gå av när bebis är där och kickar!

Jag är i vecka 27 o värken i revbenen blir bara värre o värre o jag gissar att det inte kommer att bli bättre..:grin: Men finns det någonting i hela världen som kan få värken att släppa åtminstone lite?

/Sophie

Det enda som hjälpte mej var att bebisen kom ut, då släppte det :D

Åh, det finns fler alltså!! Jag sträckte på mig en natt och tryckte då nederkanten av revbenen "innåt", det knäppte till och gjorde VANSINNIGT ONT!!! Fortfarande nu 3 v senare kan jag inte ligga på höger sida och det gör ont då jag klämmer där. Tänkte först att jag måste fått en spricka, men så tänkte jag att "jag kan väl inte knäcka revbenen genom att sträcka på mig heller..??" Men det kanske är så i alla fall då... någonting var uppenbarligen precis innanför revbenskanten, troligtvis en rumpa ;) Är i v 34, bebis sparkar inte på revbenen som tur är, sparkar hellre ut på vänster sida.

Kul att höra att jag inte är ensam om dessa mystiska revbens smärtor...:p

Någon som har "knäppljud" innifrån magen??

jag har oxå haft jätteproblem med tryck mot revbenen och det enda som hjälpte mig var att lägga mig ner en stund, så blev trycket betydligt mindre. har som tur är blivit skonad från hårda sparkar :)

glömde oxå tillägga att nu senaste 2 veckorna är i mitten av 34 nu, har magen sjunkit något o trycket lättat, så det bli kanske bättre för dig med.

knäppljuden :love: det är bebisen som det knastrar i :)
Jag hade aldrig ont i revbenen direkt men hade ju massa andra ont och det mesta försvinner i och med förlossningen... :banana:

Nja jag har haft en spricka i ett revben för flera år sen, efter en ridtur som slutade på marken o detta känns inte alls likadant.

Det enda som hjälper lite grann är att ligga på rygg men nu börjar magen väga en del så nu börjar det bli svårt att andas i den ställningen... :p Bara gnäll....haha! Antar att jag ska vara glad över mitt välsignade tillstånd o helt enkelt gilla läget. Bara 3 månader kvar trots allt. :)

/S

Jag vill oxå höra knäppljud o burbelljud! Exakt hur hörs det? Det kanske är senare in i graviditeten? Jag är i vecka 27+6 nu.

/S

Jag hörde alrig några sånna ljud. men på slutet kände jag jätte tydligt när Rasmus hickade :love: Hela magen skakade och de roliga var när han hickade å slog i huvudet i bäckenet så de kändes ända ner till foten ungefär ;)

Ja det kommer ifrån magen, men det låter så jättekonstigt :D Har kommit fram till att det låter precis som när man slår på/av en strömbrytare... hihi... knappar på en lampsladd så.. Är ett högt knäppande/ploppande/knastrande:crazy:
Vad gör bebis därinne?? Knäcker knogarna..:eek: ? :p

Då undrar jag om det går bra att fråga en motsatt fråga?

Är det normalt att dom inte är helt vilda där inne??

Jag känner av min bebis varje dag, och flera gånger om dagen, vissa gånger kraftigare än andra.
Nu förtiden känns det mer som om bebis hellre 'rullar runt' än 'sparkar och slår'.
Är i vecka 24+0 (25)

nu är jag i slutet av v 38 och bebis sparkas inte sen ett par veckor tillbaka(typ sen v 30), sträcker mest på sig och käns som han rullar runt men det gör han inte(i mitt fall iaf), du behöver inte oroa dig, huvudsaken är ju att lilla livet rör på sig och att du känner det varje dag!:)

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 050
Senast: nyttnick
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 538
Senast: Badger
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka