aj,aj,aj....

B

blissare

har en welch kille som är fux,han har en stor och vacker bläs:love: ..med mkt vit och lite rosa längst ner..snart kommer ju solen och därmed risken för solbränna..köpte honom i augusti förra året,vi smorde honom med helosan sol,missade en dag och då brände han ju sin fina mule...då var det ju ändå sensommarsol...någon som vet vad man kan använda..jag tänker ju främst till sommaren och sommarbetet...kan ju bli lite jobbigt...:idea: ge mej förslag:idea:
 
Sv: aj,aj,aj....

Vanlig solskyddskräm för barn som är vattenfast ;)
 
Sv: aj,aj,aj....

Helosansalva med solskyddsfaktor.
Edit: Nu ser jag att du provat det. Vattenfast Solskyddscreme för barn kladdar nog mindre än Idominsalva. Så det skulle jag nog prova först. Dyrt dock!!!
 
Senast ändrad:
Sv: aj,aj,aj....

Jag använder oxå helosan, + att min häst brukar bli så torr i svansroten att jag smörjer henne där med, inte med helosan utan med ett annat medel som jag glömt namnet på...;) :angel:
 
Sv: aj,aj,aj....

Det finns bättre solkrämer. Jag har haft en knabstrupper och han var ROSA på hela mulen, köp Eucerin med solfaktor 25 och gnussa på, det hjälper jag lovar. Det finns på apoteket.
 
Sv: aj,aj,aj....

När solen inte var allt för stark så använde jag Helosan Sol. När det dock gassade på ordentligt så använde jag solskydd för barn typ faktor 25. Den var seg som sjutton men lossnade inte på ett bra tag i alla fall.
Försök hitta nån utan parfym.
 
Sv: aj,aj,aj....

:banana: vad bra att ni alla på buke finns..massor av tips:rofl:
ska testa detta med solskydd för människor.utan parfym..för oj vilket dåligt samvete jag fick när han hade bränt sej:cry: länkar en liten bild på den goa mulen:love:
namnls1.jpg
 
Sv: aj,aj,aj....

Oh, ännu mer vitt än på vår ena krake, som brukar bränna sig. Ett tips för att klara sig undan lite mindre fattig, är att kolla på apoteket och i affärerna frampå hösten när de säljer ut solskydd, och då ladda upp för nästa år. Hästarna skiter i om det är en sort som har förra årets förpackning...

/Ida
 
Sv: aj,aj,aj....

Då bör man komma ihåg att kolla datum på förpackningen, de säger ju att man ska vara noga med det på solskydd.
 
Sv: aj,aj,aj....

Jo men det brukar ju vara åtminstone något års hållbarhet. Och att kolla datum är så självklart för mig så jag inte ens tänkte på att skriva något om det... Hur som helst är det ett sätt att klara sig undan lite lindrigare. Anledningen till att de säljer ut är ju för att slippa ha det liggande i dyrt lager över vintern, är ju inget fel på kletet.

/Ida
 
Sv: aj,aj,aj....

Det finns ju "flugmasker" med ett nosskydd hängande...såg jag i sommras..nån som har erfarenhet av dessa???Verkar ju bra men ???:crazy:
 
Sv: aj,aj,aj....

blissare skrev:
har en welch kille som är fux,han har en stor och vacker bläs:love: ..med mkt vit och lite rosa längst ner..snart kommer ju solen och därmed risken för solbränna..köpte honom i augusti förra året,vi smorde honom med helosan sol,missade en dag och då brände han ju sin fina mule...då var det ju ändå sensommarsol...någon som vet vad man kan använda..jag tänker ju främst till sommaren och sommarbetet...kan ju bli lite jobbigt...:idea: ge mej förslag:idea:
Använd högsta solskyddsfaktorn på solkräm du kan hitta,helosan sol har väl rätt låg solskyddsfaktor?

Om man glömt ta med solkrämen till hagen nån dag finns ett gratis alternativ..lera!
Smörj in mulen med lera,inte vackert :angel: men effektiv nödlösning ..;)
Fast min pålle har bara en liten ruta på mulen som blir grisrosa..så han är rätt billig vad det gäller solskydd ändå..:D
 

Liknande trådar

M
Hästvård jag har en vit häst som inte har färg längst ner på mulen utan är rosa där han brukar bli lite bränd men det brukar räcka med att...
2
Svar
35
· Visningar
6 654
Senast: jqsefin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp