Air shell någon??

M

Maxmax

Är det någon som har använt sig av air shell när du rest?? Vi ska åka till Mallis snart och jag funderar på att använda det då.

Vad tyckte ni om det? Onödigt eller bra????

Sv: Air shell någon??

Aldrig hört talas om men gogglade och fick veta ;)

Robusta väskor från firman Airshells till barnvagnar m.m. kan nu hyras när man resar från Köpenhamn och Billund.

Låter ju bra om de ersätter vagnen om den blir skadad under flyget. Men vad kostar väskan och kanske de är något som hemförsäkringen eller barnvagnsförsäkringen täcker?

Själv köper jag en billig begagnad vagn och reser ju från Arlanda så jag använder mig av det som finns där.

Min vagn har åkt flygplan två gånger och den har inte blivit skadad. Men det är en äldre begagnad vagn och jag hade inte låtit våran nya, fina åka flygplan.

Vad kostar en sån? Är den dyr så skulle jag köpt en äldre bagagnad vagn att ta med, finns helt ok vagnar för ngr hundra.

Jag har en rätt ny vagn och måste ha den med mig när vi åker. Dels för att min son är så liten så han sover mycket i vagnen och då vill jag att har sin egen vagn.
Har för mig att det kostar 200 kr att hyra en air shell för en vecka. Man bokar en på nätet sen hämtar man ut den på Arlanda eller därifrån man ska flyga. Verkar praktiskt. Det är som en väska till vagnen och den är inte så stor heller verkar det som.

Såhär står det på arlandas hemsida:

För större bagage, till exempel barnvagnar och cyklar, finns specialemballage att köpa. Att ta med specialbagage som dessa på flyget medför ofta en extra kostnad. Kontrollera med ditt flygbolag vad som gäller.

Börja med att kolla med bolaget du ska flyga om du kan ta med barnvagnen.

Kollade med bolaget jag ska flyga, de skriver att specialväskor för barnvagnar (airshell) kostar 30 kr! Men antar att de beror på storleken på vagnen?

Senast ändrad:

Det är inte airshell man köper för 30kr, det är vanliga plastsäckar. Skyddar mot smuts och håller ihop delarna, men inte mot stötar.

Det är det jag tror med. Plastsäckar kan man köpa vet jag. Men som turbofling säger dom skyddar bara mot smuts. Air shell är som en resväska för vagnen. Den skyddar när dom kastar med vagnen och sånt.

Vi funderade på airshells, men vi skulle vara borta i 8 dagar och då tog dom betalt för 2 veckor och det tycker jag inte var värt priset...
Tog med våran gamla vagn som min lillebror hade för 10 år sedan till Kreta utan en enda skråma och den låg i plastsäck. Dock var dom mindre försiktig på hemresan såg jag när dom släpade den tunga vagnen i asfalten till planet.

Nej jag skulle hellre köpa en gammal vagn för nån hundring istället för att betala 2v. hyra för en väska när man bara ska va borta 1 vecka...

Ska oxå till kreta, vara borta en vecka. Ska köpa en begagnad Carena finns många här omkring för kring en 500ing.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 315
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 400
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 441
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
15
· Visningar
661
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama