Åhh , nervös .. ! xP

W

Whiplashr

Om två dagar är det blåbärshoppning på ridskolan.
Har bara hoppat 40 cm (Vi har klasserna 40 resp. 60 cm CR) när jag varit med nu , eftersom jag inte är så jätterutinerad. Men känner mig hur säker som helst på den höjden och ridskolehästen jag rider (har alltid samma på blåbär, min favvo :) ) . Nu i övermorgon var det tänkt att jag skulle hoppa 50 cm , eftersom jag är stensäker på 40 och typ lite osäker på 60 . Hade anmält mig på 60 cm först, men min ridlärare sade att jag kunde få hoppa 50 ist. så att det inte blir så stor skillnad.
Men idag fick jag veta att jag ska hoppa 60 iallafall! Var först lite velig på om jag då ville vara med öht , eftersom jag inte känner mig heelt säker på 60 (känner mig typ 80 % säker) . Men har bestämt mig nu för att prova . Det är min ridlärare som fixar startlistan till blåbärshoppningen , och jag tror inte att hon skulle sätta upp mig på 60 om hon visste att jag inte skulle klara det. Sedan är det ju bra med lite utmaning , går det åt helvete så gör det och då kan jag väl bara hoppa 40 sedan igen . Jag känner innerst inne att jag nog klarar det om jag bara tänker på balansen och så .

Det jag jag skulle bli jätteglad för nu är kanske lite tips på vad jag ska tänka på inför tävlingen , eftersom hindena blir större och hästen lättare blir osäker osv . Skriv ! :)

Sv: Åhh , nervös .. ! xP

Lycka till, tror att det kommer att gå super :D

Ska själv tävla på söndag med med en ganska grön isis. Ska hoppa bom och 20cm eller 20 och 30cm eftersom hon aldrig har hoppat riktiga hinder på en bana förut.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 066
Senast: inverterad
·
Träning Halloj! Nu har jag haft min ponny i 1 och ett halvt år, vi känner varandra rätt bra och hoppar och har hoppat för tränare, innan jag...
Svar
2
· Visningar
940
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka