Åh, va frustrerande!

V

Visa

Har gått i hundköpar tankar ganska länge nu, och har på senaste blivit väldigt intresserad av dvärgpinscher! Tycker dom är så himla söta, bra storlek (bor i lgh), verkar smarta och roliga!

Jag har inte "tagit tag" i saken att bestämms mig för att köpa hund än.

Nu hittade jag 3 skitsöta dvärgpinscher valpar till salu på blocket i mitt län!! De kan lämnas bort vecka 30, jag slutar mitt sommar jobb vecka 32 eller nått.

Funderar typ seriöst på att ta mig i kragen och köpa en av de valparna nu, och sedan gå arbetslös under tiden den är ung för att sedan skaffa ett jobb. Det känns som värsta perfekta tillfälle att skaffa en hund nu efter mitt sommarjobb, och sedan ta "ledigt" i ett halvår, och sedan börja jobba!

Låter det som en helt dum ide, eller är det ett bra tillfälle nu, som jag borde ta?! Annars kan det ju ta jättelång tid innan jag får samma möjlighet igen, både vad det gäller vars valparna finns, att dom finns och att jag ändå inte har ngt jobb ännu!
 
Sv: Åh, va frustrerande!

Låter skitbra att kunna bestämma sig för att vara ledig i ett halvår för att man vill skaffa hund...:cool: Vad skall du göra av hunden sen när du inte "känner för att vara arbetslös längre"?
 
Sv: Åh, va frustrerande!

det är inget liv för en hund om du ska jobba heltid sedan om du inte har dagmatte eller hunddagis inplanerat. kolla upp det först..... :) lycka till!
 
Sv: Åh, va frustrerande!

trro det är privat. Dom är/ska vara reggade vid levernas.
 
Sv: Åh, va frustrerande!

Jag menade under de förstå månaderna då man inte ska lämna hunden ensam nånting mer än korta, korta stunder.

Och för att svara båda:
Då jag tror att hunden har hittat sig själv och inte är osäker och alltför vild, så börjar jag jobba. Jag har en pojkvän som jobbar skift, och det är då en vecka i månaden som måste lösas med hundmatte. Det finns ett hunddagis några km bort i värsta fall, men helst skulle jag kunna ha nån kompis, släkting eller dylikt som tog hand om hunden istället.

Lite funderingar som jag har nu, vet att man brukar få många svar här på hundbuke :cool:

Ungefär när börjar den "jobbiga" tiden med bitande, skällande, riva ner allt, inte lyda osv?

Tips på hur man får hunden rumsren, komma på kommando, inte skälla när den blir lämnad ensam?

Sen är det säkert mkt mer som jag inte kommer på nu :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 674
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 827
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 662
Senast: s957
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 242
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp