Åh, min hund är sjuk!

unki

Trådstartare
Hur orkar man vara stark?:cry:
Han är 13 år och har haft lite yrsel till o från sen i somras.
Men nu imorse när jag var ut med honom så blev han yr och så ramlade han bara ihop och kunde/ville inte resa sig.
Fick hjälp av en granne att bära in honom.
Har ringt till veterinären och ska vara där klockan 10.
Tror jag har bestämt mig, men faan va jobbigt det är.
Han har varit min bästa vän sen jag var 10 år. :cry:
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Förra vintern:
CIMG2050.jpg


När han var bäbis, på julafton för 13 år sedan.
januari.jpg


Bästisar!
CIMG2148.jpg


Midsommarafton 2005
juni.jpg
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Här kommer fler kramar! Lycka till hos vet...alltid jobbigt när det börjar bli dags*Kramar om*
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Vad fin han är!:love:
Alltid fruktansvärt hemskt när man tvingas ta ett sådant beslut!

Massor med styrkekramar!
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Tack alla! Nu är det gjort. Han somnade in så lugnt och fint. Men nu känns det fruktansvärt tomt. :(:cry:
Vila i frid min älskade vän!:love:
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Han har fått ett ljust, varmt och lyckligt liv tillsammans med dig. Fått vara med dig med hästen, gjort saker han älskar. Han blev dålig medan ni var ute, något han säkert älskar. Han slapp vara jättedålig.

Dessutom har han varit hos dig sedan han var liten, hans egen människa.

Det är tomt när man fortfarnade hör klorna mot golvet och inser att man inbillar sig, men visst blir det lite lättare när man tänker på att de haft ett bra liv?

Många tankar till dig som mist en vän.
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Usch!:cry:
Det är verkligen inget roligt beslut att behöva ta!
Fasar för dagen då det är dax för vår schäfertik att lämna in...
Hon är 9 nu men fortfarande otroligt pigg, men det kan ju gå jättefort nerför! :(

Man måste ju tänka på hundens bästa och det har du ju verkligen gjort! Han mår så mycket bättre där han är nu,
även om det känns både tomt och fruktansvärt jobbigt för stunden så var det för hundens eget bästa.

Hoppas du känner dig bättre snart och kan minnas allt roligt ni haft och alla gångerna han funnits där!
 
Sv: Åh, min hund är sjuk!

Usch, varför känns det bara värre och värre för?
Kommer det nånsin bli bättre? :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Troll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 324
Senast: Sel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 917
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp