Åh. Framgång!

Zewz

Trådstartare
Vad lycklig jag blir! Var ute med hästen o hunden under eftermiddagen. Var väldigt envis i skogen med inkallningen, stanna o sitt-kommandot, och även fot ifrån hästryggen.
O det gick så bra så att jag på hemvägen vågade ha honom fot på grusvägen som jag normalt brukar leda hästen och ha hunden kopplad.
Mötte till och med en bil (som såg situationen och saktade ner :bow:) och min lille Hobbe-man skötte sej perfekt! :love: :D :bow: :bump:
Även en :love: och en :bow: till min tålmodiga häst som är en riktig ängel o sköter sej exemplariskt hon oxå.

Var bara tvungen o skriva av mej! :D
(jo, jag har lääänge kämpat med bra kontakt mej o unghunden emellan... :smirk:)

Vad härligt! :D Det är ju så roligt att ha hunden med på ridturerna.
Men det gäller som sagt att kunna ha den under kontroll också.

Själva har vi tränat mycket och har alltid med vår hund, han blir vild av lycka
när han ser att vi sätter på oss ridkläderna.
Vi har mängder med harar, rådjur, hjortar och vildsvin :crazy: så det gäller att ha appell.

Här är en bild för en dryg vecka sedan (tyvärr är all härlig skånesnö borta nu)
Fotat från hästryggen i full galopp, med tyglarna i en hand och kameran i den andra :cool:

Åh. Härliga bilder :)
här är jag, hobbe o abbe förra veckan med... dålig bild, skyller på att mamma inte kan hantera kameran..
Hobbe stortrivs oxå i stallet o ute med hästen. Bra o kunna slå två flugor i en smäll o motionera de båda på en o samma gång :cool:

Vilken härligt mysig bild :D

Visst är det trevligt att kunna motionera häst och hund ihop.

Tidigare år när jag haft unghästar att rida in och inget ridsällskap på dagtid, var jag mycket hjälpt av att ha hunden med på ridturerna.

Om vi stötte på något som unghästen tyckte såg läskigt ut och tvekade gå förbi, skickade jag bara hunden före så knallade hästen oftast fint efter. Precis som den skulle gått efter en trygg hästkompis.

Åhh.. Vill också...
Men jag har långt kvar att gå både med häst och hund. Min hund är bara 15 veckor men så småningom ska det börja tränas. :D
& Monic (stavning??) helt underbara bilder :love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag är lite sur över ett möte med en tant igår. Jag kom körandes med min häst på en grusväg, kom upp för en backe där jag saktar av...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
26 973
Senast: Sockertoppen
·
K
Övr. Hund När jag för ca 3 år sedan började fundera på att köpa hund så valde jag mellan schäfer och R.R. Jag hade då lärt känna 2 helt ljuvliga...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka