S

Sweet

Ni som analyserat grovfoder hos Agrilab, hur länge fick ni vänta på svar?

Sv: Agrilab

Efter 6 dgr fick jag provsvar via mail och efter ytterligare några dgr (4-5?) via post. Jag blev först utlovad snabbare svar men p g a något jag inte minns anledningen till tog det lite längre tid.

Skickade mitt hö förra onsdagen så det borde väl dyka upp en analys snart då, de har väl en del att göra nu kan jag tänka...

ca två veckor, men det var under höskörden- hö(g)säsong?

Fortfarande högsäsong skulle jag tro, de analyserar ju mer än grovfoder. Många bönder analyserar jord, spannmål och annat nu.

Det där vet du nog säkert bättre än jag. ;)
Själv vart jag mkt nöjd med Agrilab, så jag har gått ifrån Analycen.

Fick min analys för ett par veckor sedan; en vecka till åtta dagar tills den kom via mail, och sen några dagar till för att få den via posten. Fick fakturan i fredags, och i går kom den med RÄTT pris sen jag ringt om en första felaktig en.

Får man fråga hur mycket dom tar för en grovfoderanalys?
Har kollat på deras hemsida men hittar ingen prisinfo.

MVH Eem

386 stod det på min lapp, energi+ srp + ca+ p+ mg+ ngra mer. Men i mitt fall har det varit extremt billigt. Har inte fått ngn räkning ännu trots det är över en månad sedan. Har redan ringt och frågat vid senaste månadsslutet, men de tyckte att jag skulle lugna ned mig för räkningen kommer så småningom. Till jul som julklapp då?

Fick analysen på posten i dag tillsammans med faktura. Priset var 425 kr totalt för MJ, smrp, kalcium, fosfor, magnesium, kalium, natrium, svavel, NDF (?) och aska.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar