AGRIA incident

M

MeBella

Någon som vet om personskada ersätts eller om det bara är invaliditet efter personskada som ersätts.:confused:

Sv: AGRIA incident

Gå in på Agrias hemsida, klicka dig vidare till Häst och sedan Försäkringar. Där står bl a detta om Agria Incident:

Agria Incident:

ersätter kostnader vid skada upp till 100 000 kronor
skyddar vid invaliditet upp till 200 000 kronor
ersätter vid dödsfall på grund av olycksfall med 40 000 kronor.

Personskador ersätts men det hänger lite på vilka kostnader man har. Det ska ta sig över självrisken som var ganska hög i våras när jag använde min. Jag bröt tummen och mina kostnader för sjukvården har inte kommit upp över självrisken. Eventuell annan ersättning får jag inte förrän det gått ett år och man kan avgöra hur bra tummen är.

Dessutom har de satt en egen Klausul om att de inte är tvugna att betala väntersättningen om den understiger 200 kr och denna är inte giltig !!!

Försäkringsolag har 1 månad på sig att uteda en invaliditetskada och överskrider man denna tid så ska en väntersättning utgå !

Och denna ersättning friskriver man sig ifrån och detta strider mot reglerna ,så har man väntat längre är det bara att kräva denna ränta av dom .

Vill man veta mer och har en skada så kan man pm mig ,har själv råkat ut för detta ,men fick rätt när man sedan gick igenom denna egna klausul genom sina egna jurister .

Mvh Mia

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 334
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 259
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar