Agility... Nu har jag nog hittat mitt kall ;P

B

Benso

Så nu vill jag veta vilka här som tränar/tävlar agility.
Jag skulle vilja veta ltie mer om det eftersom det är något jag aldrig varit i kontakt med förut.
B har ju mkt will to please och älskar att hoppa/krypa/gunga å så... Vi brukar vara i lekparken å busa =)
Så nu ska vi nog gå en agility kurs oxå.

Men det skulle vara kul om någon vill dela med sig lite eller vet någon bra sida man kan läsa lite mer om det :)

Sv: Agility... Nu har jag nog hittat mitt kall ;P

Jag är utbildad agilityinstruktör och har tävlat en del, slutade dock när de skrev om reglerna. Men tränar ett helt gäng tjejer (bla hon som vann U-SM ;) ).

Det finns massa sidor, googla lite på ordet och du kommer hitta massor, sporten har växt så enormt de sista 10 åren.

Geezer här på Buke tävlar väldigt framgångsrikt.

//E

lady_vip skrev:
Geezer här på Buke tävlar väldigt framgångsrikt.

//E

Framgångsrikt är att ta i men jag tävlar en j***kla massa vilketfall...:)

Va kul =) provade att googla å fick upp ett antal sidor... hann bara läsa igenom ett par st. Men det verkar onekligen förbannat roligt :)

Vad tror ni om vovven ja har?
Bc' hane, blir 2 år i jan, älskar att hoppa å göra konster =)

Benso skrev:
Så nu vill jag veta vilka här som tränar/tävlar agility.

Jag tävlar i klass 3 med min äldsta hund. Jag tycker att det är skitkul att tävla - främst för den sociala biten:bump:

Däremot har jag totalt tappat motivationen för att träna:o så den yngre hunden är ingen stjärna och den äldre tuffar mest runt på den rejäla grundträning han har:crazy: Jag saknar träningskompisar som tvingar mig att träna:D

Haha ja man vill väl kanske ha någon som peppar en lite och lite laganda har ju aldrig skadat :D
Vart bor dudå? närheten av sthlm? då kan ja sparka dig i hecken om du gör samma med mig när ja å B har kommit dit ;)

Bor tyvärr långt från Stockholm. Hinderinlärning tycker jag är kul, men sedan när man ska hålla på med kontaktfält, slalomingångar, framförbyten, handling på avstånd o.s.v. os.v. blir det så jobbigt att bära hinder själv:crazy: Det är enklare att bara gå ut på plan och träna lydnad:angel:

Svara nu en novis på detta område!?:D
Är det mest yngre personer som håller på med agility? Skulle jag räknas som pensionär om jag ville vara med och träna?? (37 år ung!!) Och visst är det så att om man "bara" gör det för skojs skull så kan man ha vilken ras som helst? (ja jag antar att de bör vara smidiga och snabba i alla fall)

Tack och bock från nyfiken Kicki

Nej, du är definitivt inte pensionär om du är 37:D Som du säger, 37 är väl ungt? Hoppas och tycker jag:angel: Åldern brukar väl variera mellan 12 och 70. Att agilityn är en ungdomssport är något som har bitit sig fast, agilityn kom för 20talet år sedan till Sverige, och de ungdomar som tränade då har vuxit upp, men inte sjutton har de slutat för det.;)

Om du bara tränar för skojs skull kan du ha vilken ras som helst som är pigg och träningsvillig, ska du vinna SM däremot... Jag personligen skulle inte välja att köra agility med en ras som är ca 43-45 cm och kraftigt byggd då hopphöjden blir väl hög.

Kicki_J skrev:
Svara nu en novis på detta område!?:D
Är det mest yngre personer som håller på med agility? Skulle jag räknas som pensionär om jag ville vara med och träna?? (37 år ung!!) Och visst är det så att om man "bara" gör det för skojs skull så kan man ha vilken ras som helst? (ja jag antar att de bör vara smidiga och snabba i alla fall)

Tack och bock från nyfiken Kicki

Oh nej! Du är en ungdom, min vän! kolla in denna hemsida

www.chottans.com

under nyheter.

Denne agilityfantast tillhör den gyllene medelåldern och han påstår att det är 50-talisterna som kommer nu. Det är de som har tid (=vuxna barn), pengar och möjligheter att resa som tävlar. ;) Här är han med i Globen!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 579
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 703
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar