Agility med skor?

MiniLi

Trådstartare
Ila har haft ett sår på ena trampdynan som visserligen läker fint men jag tänker att det kommer vara lite känsligt för slitage ett tag kanske. På torsdag är det tänkt att vi ska träna agility en heldag för Jenny Damm, något som jag gärna inte vill missa om jag inte måste men jag är lite rädd för att det kanske kommer slita på tassen som så nyligen har läkt.

Kan man köra agility med någon typ av sko eller skydd? Jag tänker att det blir svårt för hundens fäste men det kanske finns någon bra variant som kan funka? Eller typ vetflex, kan det funka i full fart?

Kommer ju självklart inte åka på kursen om tassen inte funkar för det, men vill ha lite alternativ om det är just slitaget jag behöver skydda ifrån..

Billy har sportat och till och med tävlat agility med vetflex när han hade skavsår på ena tån, det var inga problem alls :)

Billy har sportat och till och med tävlat agility med vetflex när han hade skavsår på ena tån, det var inga problem alls :)
Ah men grymt! Vore skönt att ha en nödlösning om jag känner att hon är lite känslig i trampdynan när det väl gäller!

Han hade visserligen bara vid ena tån, ibland med tejp och ibland med vetflex i den här varianten.

2013-11-20-2055_528d1397ddf2b33f7869e3f9.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 109
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 561
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 543
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 712
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar