Agility-arg hund.

CoopervsJimmy

Trådstartare
Hej. Funderar på att börja
Agility med min hund. Problemmet är att han kan blir aggresiv mot vissa hanhundar. Det är inte så att han attackerar eller något sånt
men han morrar massor och vissar tänderna och när man
försöker ta bort honom blir allt väldigt mycket värre.

Har vart med på en förberedande kurs och han var duktig men var somsagt arg på 2 hundar.
Är det värt att försöka eller ska jag strunta i det eftersom han kan
bli så arg?

Tack för svar.

Sv: Agility-arg hund.

Jag tycker du kan gå nån mer kurs, så vänjer han sig mer och mer med andra hanhundar. Snacka med någon hundinstruktör också.

Sen är det ju så att kör du agility med hunden och han gillar det, så tror jag inte han kommer bry sig om dem andra hundarna:). Testa:)

ja tycker absolut att du ska prova. min kan morra o så men så fort han får "jobba" så "glömmer" han bort andra hundarna. så ja tycker absolut du ska prova!

Okej, tack så mycket.
För det var helt lugnt när han fick träna och
han tycker det var skitkul så jag kan väll se om jag får plats i någon grupp.

Klart du ska fortsätta! Kämpa på! :banana:

Vissa klubbar har ju också inhägnade agilityplaner.. Föreslå på klubbmöte? Finns många som skulle tycka det var skönt, inte bara du! För när ni kommer igång är ju chansen större att han struntar i hundarna och bara kör så det ryker!

Edit: Bra med kurs! Ska vara assistent på min första som börjar om två veckor. Ska bli kul:)

Lycka till!

Gilly

Jag tycker inte du ska anmäla till agilitykurs, utan att du får ordning på hans problem först. Vet att min gamla klubb tyckte att hundarna i agilitykursen ska kunna gå lösa, inte vilja äta andras hundar osv. Så ta en allmänlydnadskurs innan!

ska gå en fortsättningskurs men har inte gått förut men hunden klarar alla hindrena så han tyckte vi skulle ta fortsättning iställe.

har du hållt på länge?

Samtidigt är det ju inte almänlydnad jag vill prova på utan agility.
Har en liten ide, om det inte funkar kanske jag ska gå en liten probleemkurs. Man får träffa två utbildade instruktörer i en och en halv timme och dom hjälper en att lösa problemet. KAn funka.

Fast du, Min hund bryr sej inte det minsta om tikar vilket många andra hundar gör, dom kanske springer hej vilt utan mista hänsyn till ägaren. Ska dom också inte få delta?

Fast du, Min hund bryr sej inte det minsta om tikar vilket många andra hundar gör, dom kanske springer hej vilt utan mista hänsyn till ägaren. Ska dom också inte få delta?

Nej. Ett grundkrav på en agilitykurs brukar väl vara att hunden ska kunna vara lös utan att bry sig om andra hundar?

Samtidigt är det ju inte almänlydnad jag vill prova på utan agility.
?

Fast allmänlydnad är ju inget man "provar på" utan något som är en grundförutsättning för att kunna prova på olika saker.

Tänkte på det du sa att han blir argare när du "tar bort honom." Försök att inte segdra bort hunden i koppel eller med händerna, när han redan står och fokuserar på en annan hund, det blir lätt motsatt effekt. Se det i tid när han är på väg att lägga fokus på en hanhund, och korrigera med röst eller koppel, men snarare en knyck än ett drag. Svårt att förklara, men min hund skulle definitivt bli värre om jag bara höll emot eller drog bort henne.

Trodde det räckte med valpkurs?:o

Okej tack, jobbar faktiskt redan med detta och det ger resultat.
Fast jag kör med köttbullar, precis när en hanhund visar sej ger jag honom köttbulle och han börjar koppla det.
Hanhund = posetivt = Köttbulle.

Nej. Ett grundkrav på en agilitykurs brukar väl vara att hunden ska kunna vara lös utan att bry sig om andra hundar?

Tack! För att du och andra deltagare ska få ut något av agilitykurs så bör man ju inte lägga ner tid och engagemang på ett problem som inte hör till kursmaterialet.

Likadant så pluggar man inte "Svensk juridik" förrens man kan språket. Man går inte in på Universitetet och tycker att man kan få lära sig svenskan och juridik på kursen.

Jag väntar till efter jul.
Fortsätter öva med min hund
och när man kan amnäla sej nästa gång så
får jag se då.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 807
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 691
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 377
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka