ägglossning=gravid

A

angel83

kan man bara bli gravid vid ägglossning lr finns det möjlighet o bli det annars oxå...
:confused:

nån som vet>??

Sv: ägglossning=gravid

man kan bara blir gravid när det finns ett ägg att berfukta... MEN spermierna kan i gynnsamma fall leva upp till en vecka inne i kroppen OCH även om man har regelbunden cykel så kan man inte till 100% lita på att kroppen inte hittar på att ändra sig och ägglossa vid annan tidpunkt...

Sv: ägglossning=gravid

Ägget är befruktningsbart ETT dygn i månaden, alltså har du egentligen bara EN chans i månaden att bli gravid på.

Dock lever spermierna upp till en vecka i livmoden, så om ni ex har sex på måndagen och du har äggl på torsdag så finns det en chans att du kan bli gravid om det är någon krut i dom små liven.....

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Mirre
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: Sedna
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 593
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar