Sv: ägare med allergi/astma?
haha,en toka till!
Läkare som inet känner mig bruar bli -djupt upprörda-när de fattar i vilken grad jag har svår astma o allergi o överkänsligheter ....Får minsann INTE gå i närheten av djuren!
blir nog bra med det säger husläkaren o skriver ut mer medicin o cortison osv...
jag premedicinerar kraftigt för att hålla symptomen borta,men ser också tillatt ta bort så mycket textilier som möjligt,allt för att kunan städa ofta(2-3ggr/ vecka storstädning) och så badar jag hundarna minst 1 gång/ vecka,förutom det de badar sg själva..
och NEJ,för alla som förfasar sig,jag har gjort så här med flera individer undre över 12 år och har aldirg haft en hund med pälsproblem..vilket jkan bero på attde är ute mycket o äter högoktanfoder m mkt fett i...
Jag tvättar sängkläder o sofföverdrag en gång/ vecka,och är ute så mycket jag kan för min sjukdom(har andra medicinska problem också)
jag får mest problem nrä dte kommer ngn med skitig hund eller i bland räckerd et med en nda hund till för att astman o allergin skal få vansinnesutbrott..
jag ar dock cortison attta till,vilket är en lättnad när man inet kan andas.
jag har inga problem med att gos amed hundarna,men får rätt ofta utslag i ansiktet,vilket kanse beror på slickarna,eller rosacea,eller jag vet inte..har inet undersäkt det närmare..
jag har provat Allerpet som man skall smörja på dem,men så blöta som de är under störr delen av året så har jag inet råd att forstätta med det..vet ej omdet gjorde så mkt nytta...
Borsyra har jag också hört skall avdöda 90% av kvalsterna på textilier o anticimex i US ahade ngt annat som skal ta bort alergenet somjag inet har hittat än...
Så jyckarna o jag lever våra liv så gott vi kan
jag hoppas på en liten valp till våren
Thina