ägare med allergi/astma?

M

Missemyran

Känner mig ofta lite ensam med min kliande hud och mina krånglande lungor. Någon annan jag kan byta tips om salvor, mediciner, läkare, husapoteks-finurligheter, naturläkemedel och/eller alternativmedicinsråd med?

Sv: ägare med allergi/astma?

Jag har svår astma och även allergi. Jag tycker att det bästa är att använda förebyggande mediciner, både tabletter och inhalatorer. Det går rätt så mkt mediciner -ja....

Jag har även vaccinerat mig var sjätte vecka under några år. Det gav bra resultat....

Jag vet flera som fått akupunktur (kinesisk) med gott resultat, dessutom vet jag andra som lagt om sin kost och börjat äta efter sin blodgrupp (finns litteratur om detta, själv vet jag ingenting) som blivit i princip helt besvärsfria från både svår astma och allergi!!!

Personligen är jag emot alla typer av preparat man får utskrivet av läkaren, därför har jag valt alternativmedicin och rekommenderar därför det gärna vidare. Dock finns det många som utger sig att vara/kunna något de inte är/kan... Så ett tips är att gå på referenser.

Lycka till!

haha,en toka till!
Läkare som inet känner mig bruar bli -djupt upprörda-när de fattar i vilken grad jag har svår astma o allergi o överkänsligheter ....Får minsann INTE gå i närheten av djuren!

blir nog bra med det säger husläkaren o skriver ut mer medicin o cortison osv...

jag premedicinerar kraftigt för att hålla symptomen borta,men ser också tillatt ta bort så mycket textilier som möjligt,allt för att kunan städa ofta(2-3ggr/ vecka storstädning) och så badar jag hundarna minst 1 gång/ vecka,förutom det de badar sg själva..
och NEJ,för alla som förfasar sig,jag har gjort så här med flera individer undre över 12 år och har aldirg haft en hund med pälsproblem..vilket jkan bero på attde är ute mycket o äter högoktanfoder m mkt fett i...

Jag tvättar sängkläder o sofföverdrag en gång/ vecka,och är ute så mycket jag kan för min sjukdom(har andra medicinska problem också)

jag får mest problem nrä dte kommer ngn med skitig hund eller i bland räckerd et med en nda hund till för att astman o allergin skal få vansinnesutbrott..
jag ar dock cortison attta till,vilket är en lättnad när man inet kan andas.

jag har inga problem med att gos amed hundarna,men får rätt ofta utslag i ansiktet,vilket kanse beror på slickarna,eller rosacea,eller jag vet inte..har inet undersäkt det närmare..

jag har provat Allerpet som man skall smörja på dem,men så blöta som de är under störr delen av året så har jag inet råd att forstätta med det..vet ej omdet gjorde så mkt nytta...

Borsyra har jag också hört skall avdöda 90% av kvalsterna på textilier o anticimex i US ahade ngt annat som skal ta bort alergenet somjag inet har hittat än...

Så jyckarna o jag lever våra liv så gott vi kan

jag hoppas på en liten valp till våren

Thina

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 221
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 563
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka