Ägarbyte?

Är det en häst det gäller?

Isf beror det på rasen, men travhästar registreras hos STC och det är dit man vänder sig vid ägarbyten. Andra raser får andra svara för! :D

Jo, det är ett hbl. :)

Är det jag som ska göra det eller förre ägaren? Hur kan jag kolla att det är gjort och såna saker.

Ägarbyte registreras hos Asvh. Har hästen ett pass så ska det finnas en blankett med i passet som ska fyllas i och skickas in. ;)

Ägarbyte för andra raser då? Registreras det hos de olika rasföreningarna?

ja det är de olika rasföreningarna där hästen är registrerad som har hand om ägarbytena. säljaren ska fylla i papper (som ska finnas bland hästen papper eller så får han/hon skicka efter dem) och dessa papper ska skickas in och skrivas på av rasföreningen innan du får dem hemskickadre..

polaren köpte ponny i september förra året.. förra ägaren skickade in pappren i maj nångång.. så då stod det i köpbeviset att hästen hade sålts i maj.. tur att hon har kvitto iaf..

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV