asterix_zaphir
Trådstartare
När man skickar in passet för ägarbyte räcker det man skickar med en kopia på köpkvittot eller man måste skriva ut blankett för ägarbyte på shetlandsponny.se och bifoga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag sålde min så skickade jag en kopia på köpekontraktet, men det gick bra med kvittot med.
köpte du Äppelbo Leo avkomman?
Man maste skicka in passet, de klistrar in en etikett med nya ägaren. Jag fick tillbaka mitt pass efter fem dagar, nu under semestertider, imponerande!!
NEJ, hela passet skickas in till SSS.Behöver du verkligen skicka in passet?
Du får nog ett papper att lägga i passet.
Men jag vet inte säkert, då mitt pass inte hade kommit än
när jag sålde min skrutt.
Varför inte bara skriva ut blanketten och skicka med? Den finns ju för att stambokföraren helst vill att den ska användas, även om han förmodligen accepterar om den inte är med också.Räcker det med kvitto +passet eller måste man skriva ut från SSS hemsida och skicka med den blanketten om ägarbyte?
NEJ, hela passet skickas in till SSS.
Och faktum är att SSS med detta är en av de få registrerande föreningar som gör så som man ska göra. De föreningar som har lösa ägarbevispapper bryter mot reglerna för passhanteringen....
Varför inte bara skriva ut blanketten och skicka med? Den finns ju för att stambokföraren helst vill att den ska användas, även om han förmodligen accepterar om den inte är med också.