Ägarbyte på shettis.

asterix_zaphir

Trådstartare
När man skickar in passet för ägarbyte räcker det man skickar med en kopia på köpkvittot eller man måste skriva ut blankett för ägarbyte på shetlandsponny.se och bifoga?

Sv: Ägarbyte på shettis.

När jag sålde min så skickade jag en kopia på köpekontraktet, men det gick bra med kvittot med.

köpte du Äppelbo Leo avkomman?

När jag sålde min så skickade jag en kopia på köpekontraktet, men det gick bra med kvittot med.

köpte du Äppelbo Leo avkomman?

Ja, det blev han till slut. Nu ska han få stanna här, jag är den fjärde ägaren inkl uppfödaren :mad:
Nu var jag så dum så vi skrev inget köpekontrakt utan bara ett kvitto på att jag betalt honom. I Princip fick jag betala vad passet och idkontrollen hade kostat för honom.
Han verkar vara en trevlig liten ponny.
Då skickar jag in passet och kvittot för honom så får vi se vad de gör. kvittot är underskrivet av oss bägge. Försökte ringa SSS innan idag med de hade ju inte telefontid förräns den 26 aug eller något sådant :mad:

Grattis! Jag va också lite sugen på honom, men det va för långt bort för mig.

Behöver du verkligen skicka in passet?
Du får nog ett papper att lägga i passet.
Men jag vet inte säkert, då mitt pass inte hade kommit än
när jag sålde min skrutt.

:) han stod ca 6 km ifrån mig och jag köpte honom riktigt billigt, efter mycket strul
På en annan häst jag sålt så skulle man skicka in passet för att de skulle ändra och stämpla det.

Är inte helt hundra när det gäller shettis men det är brukligt att man skickar in passet för ändring vid ägarbyte. Däremot är det inget som spelar roll för att "bevisa" att du verkligen äger hästen, där väger kvittot tyngre så håll väl reda på det!

Man maste skicka in passet, de klistrar in en etikett med nya ägaren. Jag fick tillbaka mitt pass efter fem dagar, nu under semestertider, imponerande!!

Man maste skicka in passet, de klistrar in en etikett med nya ägaren. Jag fick tillbaka mitt pass efter fem dagar, nu under semestertider, imponerande!!

Räcker det med kvitto +passet eller måste man skriva ut från SSS hemsida och skicka med den blanketten om ägarbyte?

Jag hade blanketten sa jag kan inte svara pa det.
Det är viktigt att kolla sa att säljaren star som ägare i passet. Gör h*n inte det kan inte ägarbyte göras.

Tror du måste skicka med ägarbytes blankett, underskriven av säljaren. Jag ahr alltid skickat in passet o blanketten. Du får ringa Fredrik o fråga om det räcker med kvitto

Försökte ringa idag men de hade inte telfontid förrän den 24/8 eller något sådan, det var i slutet av månaden.

Senast ändrad:

Behöver du verkligen skicka in passet?
Du får nog ett papper att lägga i passet.
Men jag vet inte säkert, då mitt pass inte hade kommit än
när jag sålde min skrutt.
NEJ, hela passet skickas in till SSS.
Och faktum är att SSS med detta är en av de få registrerande föreningar som gör så som man ska göra. De föreningar som har lösa ägarbevispapper bryter mot reglerna för passhanteringen....
Räcker det med kvitto +passet eller måste man skriva ut från SSS hemsida och skicka med den blanketten om ägarbyte?
Varför inte bara skriva ut blanketten och skicka med? Den finns ju för att stambokföraren helst vill att den ska användas, även om han förmodligen accepterar om den inte är med också.

NEJ, hela passet skickas in till SSS.
Och faktum är att SSS med detta är en av de få registrerande föreningar som gör så som man ska göra. De föreningar som har lösa ägarbevispapper bryter mot reglerna för passhanteringen....

Varför inte bara skriva ut blanketten och skicka med? Den finns ju för att stambokföraren helst vill att den ska användas, även om han förmodligen accepterar om den inte är med också.

Ja, jag får nog försöka få tag på säljaren...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka