Har suttit och kikat lite och ptja, lån ter sig helt tvärt omöjligt. Rent realistiskt lär det bli skitjobbigt att amortera med min inkomst också.
Finns det nånting annat jag kan göra för att inte bli av med pengarna, är det någon som har koll på det? Kikar lite på ettor men, alltså... Det är fan ångest vid blotta tanken på att bo så trångt igen. Som läget är just nu verkar det nästan vara bäst att passa på att sätta sprätt på pengarna, resa och konsumera tills jag är nere på 120.000 kr, men det känns så jävla sjukt att jag ska behöva göra det för att få ut nånting av de. Det här är pengar jag fått ut på en försäkring för att jag aldrig någonsin kommer kunna ha en vettig inkomst, för att jag kommer vara fattig som en jävla kyrkråtta tills jag dör, och så ska de gå till ingenting, alltså... Jag fattar varför systemet ser ut som det gör men det känns så jävla fel.
Värst är väl egentligen att det är mitt eget jävla fel som inte köpte en bostadsrätt direkt utan prompt skulle ha pengarna inför framtida skinnreduktion om jag lyckas gå ner i vikt - en del kanske minns den där paniken jag hade över skinn i vikttråden. Hur jävla dum i huvudet får man bli liksom?! Gaah, kan jag fixa det här på nåt jävla sätt?!