jag undrar om det finns någon som har semesterbostad utomlands och kan dela med sig lite av tips och erfarenheter? Planen är att köpa inom något åroch när vi går i pension om ett antal år tillbringa ett antal månader där per år under förutsättning att man har hälsan för det, annars får man väl sälja igen. Jag mår verkligen inget bra av vare sig kyla eller mörker så det skulle vara underbart. Har rätt bra koll på landet ifråga Spanien eller rättare sagt Teneriffa, så extra kostnader som tillkommer utöver köpet med mäklaravoden och annat och att man oftast också får betala samfällighetskostnader har jag relativt bra koll på.
Jag tänker mer på den praktiska aspekten, dels är vi intresserade av att hyra ut när vi inte själv är där så att man får in lite pengar både till underhåll och eventuella lån på bostaden, särskilt under de år vi båda jobbar. Jag tänker hur man löser allt rent praktiskt, med uthyrning och akut underhåll om man själv inte är på plats och något händer som måste lagas omgående? Och allt annat som jag säkert glömt att fråga om.
Jag tänker mer på den praktiska aspekten, dels är vi intresserade av att hyra ut när vi inte själv är där så att man får in lite pengar både till underhåll och eventuella lån på bostaden, särskilt under de år vi båda jobbar. Jag tänker hur man löser allt rent praktiskt, med uthyrning och akut underhåll om man själv inte är på plats och något händer som måste lagas omgående? Och allt annat som jag säkert glömt att fråga om.