Ätit banan!

nevin

Trådstartare
Idag har lillsonen ätit banan, han har 9 dagar kvar till 4månadersdagen så vi tyckte att han kan få smaka lite på det iallafall. han svalde och åt, en hel tesked, inte en enda mysko min där inte. Och vi som hade laddat upp med på den videokameran, och den vanliga, för att få några kul kort:angel:

Så här såg det ut:

Helt säker är jag ju inte på det här förstås...
17199250.jpg



Men okej, smaka kan man ju...
17199251.jpg


Det var ganska gott faktiskt!
17199252.jpg


Men nu kan vi göra nåt annat va?
17199253.jpg
 
Sv: Ätit banan!

Tips: haklapp :angel:

Banan ger så snygga fläckar annars :D

Alvin fick också börja med banan tidigt, men där kan vi snacka minspel, haha! Ska se om jag kan gräva fram de bilderna :rofl:
 
Sv: Ätit banan!

Våra barn började med äta banan och annan mat tidigt. Dottern var strax över 2 månader då hon satt och åt beanässås.
 
Sv: Ätit banan!

Ja, hakklapp tillhör normalt sett hans dagliga klädsel, vet inte riktigt varför jag missade det den här gången:crazy:, såg att det blev snyggt som attan:angel:


Ser fram emot bilder på din urgulliga lilla trollpojk :love:
 
Sv: Ätit banan!

Oj, det var tidigt ja! Vårat BVC höll på att slå bakut bara vi ville byta NAN 1 mot NAN 2 :smirk:, undrar vad de skulle sagt om att börja med annan mat så tidigt :angel:
 
Sv: Ätit banan!

Oj, det var tidigt ja! Vårat BVC höll på att slå bakut bara vi ville byta NAN 1 mot NAN 2 :smirk:, undrar vad de skulle sagt om att börja med annan mat så tidigt :angel:

Jo men då reagerar ju BVC mot allt. Enl. dom så ska ju barnen varken ha salt, socker , mjölk eller stoppa något i munnen förren dom kan gå!!! Suck....:cool: Att smaka en tesked mat då och då tror jag absolut inte är någon fara även om dom är små. BVC ska ju bara överdriva. När mina var små( 10 år sedan) då ville dom inte att barnen skulle ha sylt och mjölk på gröten. Det skulle vara vatten!!! Smakligt. :d:smirk:
 
Sv: Ätit banan!

Känner igen det där!:p
Helst skulle dom ammas upp till skolåldern också.:crazy:
 
Sv: Ätit banan!

Min son är 14 v och fick väl börja när han var 11-12 veckor med NAN 2 och mat från 4 mån. Det var helt ok för BVC med tanke på att han är så matglad och såpass stor. Allt slinker ner. Nu åt han en halv burk med morotspuré och ersättning på det....

Men han sitter ännu lite snett i sin tripp trapp, men han har ju ingen dyna utan har en filt.
 
Sv: Ätit banan!

Idag har den lille matkvarnen provat potatismos med persilja i, och det gick ner det med, fast det var inte lika gott som den halva bananen han åt som efterrätt :D! Imorgon ska gröt inhandlas till lillen, han har tydligt visat att mat är gott och att han inte vill ligga och äta ur flaskan på dagarna:crazy:
 
Sv: Ätit banan!

MMmmm, gröt som är så gott :D, det blev banangröt, och majsdito! Ska koka äpplemos imorgon, att ha på, så får vi se om liten gillar det!
 
Sv: Ätit banan!

Jag avslöjade för BVC att Alvin fått 6 och 8-månadersvälling fast han bara var fyra månader när vi började, och fem månader när jag slutade amma och gav det på heltid. Men det var nästan samma energimängd i de båda, så näringsmässigt gjorde det ingenting. Dock kunde det ju vara mer svårsmält med fullkornsvälling än med mild havrvälling, men vad gör man när ungen vägrar ersättning :crazy:

Elis ville aldrig ha välling, däremot kunde han bälja i sig stora skålar med majs/fruktgröt, mängdmässigt lika mycket som jag själv åt. Det var mellan 5/6månader fram till ett år.

Jag har inte varit lika ambitiös med Alvin, han får lite banan emellanåt men mycket kommer ut igen så jag tar det lungt. Ska dock börja med gröt på morgonen.

Det var lättare att vara duktig med gröt och sådant när man hade ett barn, nu är det två som ska kladda på morgonen, då är det så enkelt med välling åt Alvin samtidigt som jag passar på Elis.
 
Sv: Ätit banan!

Ja, vad gör man? Det är en fråga jag ställde mig med häromdagen när det var stört omöjligt att ge lillen sin mat, han skulle bara sitta rakt upp och vägrade äta flaska...... Han äter gärna sin ersättning på morgonen, och sista kvällsmålet vid 22, men i övrigt är flaskan bara en sak som hindrar honom i att se omvärlden:smirk: Bananen slinker ner lätt som attan dock, han kan sitta upp, se sig omkring och samtidigt få i sig något! Så jag skiter i vad de säger, han ska få börja med gröt nu, så han får i sig det han behöver ändå :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Bison
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 756
Senast: Crossline
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 876
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 157
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp