Äter era 11 mån babys på natten?

Dingelass

Trådstartare
Som rubriken lyder..äter era babys på natten och hur mkt/ofta?

Vår tjej har på sista tiden börjat vilja äta mer än innan på natten,inatt 4 gånger...börjar bli lite tröttsamt då jag jobbar heltid på dagarna och vaknar av lilla minsta på natten...

Hon vägrar välling men allt annat äter hon bra av på dagarna,
några tips eller idéer på hur man kan få henne att bara sova på natten?

Eller kommer hon sluta med det av sej självt?
Fundersam...?
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Vår yngsta dotter (född i v 33+4) ammade på natten tills hon var 14 månader, då slutade hon av sig själv. För mig var det inget problem då dottern sov i våran säng och när hon vaknade till och ville äta var det bara att lägga fram bröstet. Jag själv slumrade tills hon var klar, då sov hon redan och jag hade inte svårt att somna om tills det var dags för nästa matpass! Tror att hon åt ungefär 3-4 gånger per natt.

Jag började plugga när hon var 1 år, och fram till dess fick hon amma när hon ville pga att hon var liten.
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Min son är bara 2½ månad och han slutade äta på natten för kanske 1-1½ månad sen, det är kanske 3-4 gånger han har vaknat för att äta.

Han läggs kl 22, samam rutiner varje dag, släcker ner, drar ner ljudet på tv'n, på med ny blöja och pyamas. Äta. Säga god natt till pappa.
Upp till sovrummet och ner i sin säng, inga leksaker eller något han kan ligga och titta på. Har en nattlampa tänd bara. Ger honom nappen, bäddar ner honom, säger Natt-i-Natt och pussar honom och går sen där ifrån, kl 23 sover han som en stock, kan vakna där imellan för han vill ha nappen.

Sen sover han till melan kl 6-8 på morgonen, det är då 3-4 gånger han vaknat mellan kl 3-4 för att äta.

Efter han vaknat ligger vi kvar och myser i min säng tills han sparkar upp mig vid 9-tiden.
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Min son är bara 2½ månad och han slutade äta på natten för kanske 1-1½ månad sen, det är kanske 3-4 gånger han har vaknat för att äta.

Han läggs kl 22, samam rutiner varje dag, släcker ner, drar ner ljudet på tv'n, på med ny blöja och pyamas. Äta. Säga god natt till pappa.
Upp till sovrummet och ner i sin säng, inga leksaker eller något han kan ligga och titta på. Har en nattlampa tänd bara. Ger honom nappen, bäddar ner honom, säger Natt-i-Natt och pussar honom och går sen där ifrån, kl 23 sover han som en stock, kan vakna där imellan för han vill ha nappen.

Sen sover han till melan kl 6-8 på morgonen, det är då 3-4 gånger han vaknat mellan kl 3-4 för att äta.

Efter han vaknat ligger vi kvar och myser i min säng tills han sparkar upp mig vid 9-tiden.

Så funkar det här också, om man bortser från nappen. Lägger vi inte Li runt 22 så blir hon så trött att hon skriker ohejdat till kl 4 på morgonen. Några få gånger vaknar hon på nätterna och är hungrig, men oftast sover hon till mellan kl 6-8 på morgonen. :)
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Det där är ju väldigt olika mellan olika barn, och även hos samma barn kan det ju gå i perioder.

Min dotter är nu snart 11 månader och för henne ser det för det mesta ut såhär: somnar vid halv nio-nio, vaknar till en gång vid elvatiden ungefär för att hon vill kissa (hon kissar helst inte i blöjan) och tutta lite till så att hon somnar om. Sedan sover hon nog större delen av natten, men vaknar till framåt tidig morgon (jag vet inte riktigt när eftersom jag bara vaknar till hälften själv, men femtiden kanske?) och vill ha bröstet, och sedan kan hon tutta, somna om, vakna till, tutta andra bröstet, och hålla på så ett par timmar :angel: innan hon somnar ordentligt igen och sover till halv nio-nio.

Mig stör det inte så mycket eftersom hon sover i vår säng och jag somnar om så fort jag gett henne bröstet. Det enda är att jag kan få lite ont i ryggen om jag ammat väldigt mycket någon natt, ibland ligger man ju och vrider sig lite konstigt. Jag minns också att hennes storebror ville äta mycket på natten i ungefär samma ålder, och att jag funderade på att sluta amma eftersom det kändes som att jag nästan bara ammade på natten :crazy: - men precis då så rättade det till sig igen och han började sova nästan hela natten utan amning igen.

Att de vill bli ammade ofta på natten kan ju vara ett tecken på att det händer mycket i deras liv just då (tex att de är inne i en intensiv utvecklingsfas) och att de vill "tanka trygghet" vid bröstet lite extra ofta. Så jag brukar försöka anpassa mig själv och hoppas att det inte varar så länge :)
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Sån var Tyra också i början,då var jag nästan orolig för att hon Inte vaknade på natten och ville äta men nu har det vänt helt och hållet...
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Ja så kanske det är...med vad du tänkte om att "tanka trygghet"...
Nu ammar ju inte jag utan ger flaska men det blir ju ändå närhet o mys..:love:
Jag hoppas verkligen det bara är en period som kommer att gå över förhoppningsvis redan till inatt!;)
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Tror också det handlar om att tanka trygghet.

Var det längesedan du började jobba heltid? Eller har det skett någon annan förändring?

Tänkte om det var nyligen du började jobba heltid och vara borta kan ju ätandet vara ett tecken på att hon vill tanka trygghet från dig eftersom du är borta mer?

Märker fortfarande på min 2,5 åring att han vissa perioder vill ha mer närhet, för ett par månader sedan vägrade han sova om han inte fick sova med armarna runt mig i min säng, nu har han återgått till att glatt lägga sig i sin säng.
 
Sv: Äter era 11 mån babys på natten?

Jason är 11 månader nästa vecka.

Han slutade äta på natten när han var 3 månader och jag slutade amma.
Då började han sova hela nätterna från19-08.
Mellan 6-8 månader så sov han mindre bra. Vaknade och var ledsen, svårt att somna på kvällen trots samma rutiner varje kväll.
Men så gick det över och nu vid 11 månader somnar han vid 19-19.30 och sover hela natten utan avbrott till 08-09 nånting på morgonen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 303
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 788
Senast: Sleepan
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 899
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp