Ätbar sly?

Teilani

Trådstartare
Stackars lilla hästen är så tjock satt i bantningshage, där är så tråkigt hela dagarna.

Kan jag klippa lite grenar och ge henne? Vad är ätbart/gott?

Tänker att det inte innehåller lika mycket lättsmälta kalorier som gräs, rätt eller fel?
 
Stackars lilla hästen är så tjock satt i bantningshage, där är så tråkigt hela dagarna.

Kan jag klippa lite grenar och ge henne? Vad är ätbart/gott?

Tänker att det inte innehåller lika mycket lättsmälta kalorier som gräs, rätt eller fel?

Jag brukar ta bort löven och späda, mjuka "helt gröna" kvistar. Men ge stam och mer träiga delarna, så får de barka. Är lite försiktig dock, då det kan vara rätt fint med socker i späda grenar/bark med.

Sälg, asp, lönn (vanlig), alm och rönn går alla utmärkta.
 
@Alexandra_W tack så mycket! Klippte ner en lång smal rönn med bara ett tjog blad på, men mycket stam att gnaga på.

Lilla hästen var inte superimponerad men avhöll sig från att välta ut vattenhinkarna omedelbums, så lite mindre missnöjd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 817
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 953
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 318
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 953
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp