Aerline H 949, finns det någon som har avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nattsudd
  • Startdatum Startdatum
N

Nattsudd

Finns det några här inne som har avkommor av denna fina hingsten och vill berätta om sina hästar?
Hur dom är i temperament och hur dom är och rida om dom nu är såpass gammla.
Har ni även en bild så vore det kanon!!! :love:

All info mottages gärna... :idea:

Vi fick ett hingstföl Vincent van S -02 e. Aerline H - Maraton - Lansiär.
Han blev klass 1 på fölvisning och gick vidare till Riksfölet. Han är såld nu, men jag har kontakt med ägaren och var och hälsade på honom i påskas. Han har ett supertemperament,är jättefin och löshoppar jättebra. :)
Du kan läsa mer om honom på vår hemsida http://medlem.spray.se/stommen
Det är han som är på min användarbild förresten.

/ Ylva

Jag har en avkomma som är 4,5 vecka så jag vet ju inte så mkt om hur hon kommer att bli som vuxen. Men ännu ser det lovande ut. Hon är korrekt i sitt benställ, har resning, utstrålning och fina gångarter. Därtill är hon cool att handskas med även om man märker att det är mkt krut i damen.

Lilla Shira 3 veckor
en till...
..och en till

Skulle var kul att höra från dem som har äldre avkommor som sagt.

Jag är sååå nyfiken på ridna avkommor...hur dom är i ridbarheten mm
Självklart underlättar det om ni berättar om stoet lite oxå, hon har ju med saken att göra ... ;) :angel:

inga fler??

jag har fött upp en avkomma efter honom, men sålde henne som 3 åring. Hon var e Aerline H-lombard-sombrero.
Brun med stjärn, snop och en vit kota. Hennes mamma har placeringar i msv hoppning, och Aerline är ju en riktigt bra allroundhäst tycker jag.
Avkomman var mycket lätthanterlig, snäll, klok. Testade lite men vilken unghäst gör inte det :D Löshoppade en del innan hon såldes och tyckte om det. Visade en bra teknik, snabb i benen. Bra rygg. Ägaren som har henne nu är jättenöjda, och tränar hoppning. Själv tyckte jag att det är en underbar häst med ett stort plus för temperamentet, sen har ju Aerline en väldigt bra stamtavla med :love:

Kanon fina hästar!!!
Kul att ni vill dela med er av dom..... :bow:

ååå vill se flera.... :D

Vincent (f-02) är ju inte inriden än, men jag vet att hans ägare nu i våras började hänga på honom lite och det var inga problem alls. Han har varit supercool med nästan allt. Vi sålde honom när han var 9 månader och då åkte han 90 mil i hästbuss utan att verka det minsta stressad. Han är även visad på rådgivande bedömning för hingstar som 1½-åring och fick beröm för hur väl han uppförde sig.
Nu har hans mamma också ett supertemperament och verkar nedärva det till sina avkommor också.

/ Ylva

Hej!
Kul att se bild på din lilla Shira. :) Hon har ju nästan lika stam som vår Vincent. Lottie vidarebefodrade mailet från dig om att hon var född, så det visste jag redan. Ska du visa henne på nån fölvisning?

/ Ylva

Ja, ska visa henne på fölchampionatet i Sundsvall 12 september och passa på att stamboksföra Mirang.

Japp, de är ju 75 % släkt kan man säga. :D

Det hade verkligen varit kul att få se någon avkomma riden, eller har han inte verkat i aveln så länge? (men Aer måste ju vara en av hans första generationer med föl!?)
Kanon fina bilder ni visat, verkligen vackra hästar!! :love:

mer...mer.. :D

Ja, Aer var av hans första årgång. Jag har ett sto efter Aer som också är kanonsnygg, hon utvecklas verkligen väl. Mkt "Aerline" över henne, de verkar ju bli ganska lika i sin utstrålning.

Vad kul att du har en avkomma från Aer...har du någon bild på din polle? Vore kul att se hans avkommor också :D

Var och ultraljudade mitt sto idag, nu såg man den lilla rackaren och dess lilla hjärta slå...fantastisk upplevelse!! :love: :love:

Tack för bilderna!!
Han var jättefin...väldigt lika alla Aerline avkommor, liksom samma ögon.
Lycka till

:D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 696
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 929
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Avel Hej! Jag är en 40+ are som går i köpa unghäst tankar ( till ffa dressyr ). Ska INTE rida höga klasser utan vill ha en sund och trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka