Är en halv miljon ryttare mindre värda?!

(SvRF)
Eller är det bara för att det kallas tjejsport?
Riksdagens skatteutskott säger återigen nej till att vissa idrotter klassas som skattefri förmån. Det gäller ridsport, segling, utförsåkning och golf. Men den här gången öppnar utskottet för golfen med skrivningen; "Utskottet vill dock ifrågasätta om inte utvecklingen gått därhän att det inom ramen för dessa principer finns utrymme för att inrymma golfsport inom det skattefria området."

http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=89713&x=1&a=907459
 
Sv: Är en halv miljon ryttare mindre värda?!

Fy f-n, vad arg jag blir när jag läser detta! Att ridsport skulle vara någon form av rikemanssport är ju sedan länge en skröna, om vi talar om att gå och rida på ridskola i alla fall... Det går ju inte att komma ifrån att det är dyrt att ha egen häst, men det finns ju hur många människor som helst som rider på ridskola för just avkoppling, motion, social samvaro... listan kan ju göras hur lång som helst...

Nu vet inte jag vad det kostar att spela golf på en folkgolfbana, men skulle tro att det kostar lika mycket som en ridlektion på ridskola (och som ryttare kan du komma dit i gummistövlar, byxor och hjälm finns att låna-inga dyra inköp innan du kan utöva din sport....).

Men det var väl valfläsk som så mycket annat... *suck*
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SvRF) "Ridsport, tillsammans med golf, segling och slalom, kommer i framtiden att klassas som skattefri friskvård. Staten ska inte...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: vippan
·
  • Artikel
Hästnyheter (SvRF) Regeringen fortsätter satsningen med Handslaget. Nu är det klart att ridsporten får hela 12,5 miljoner för 2006! Under de fyra...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Solafekub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp