Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Ja, man får ju tänka på vad man säger (skriver) hela tiden ju :D Jobbigt!

Men kul är det!!

Min lilla huligan river just nu bland sin morbrors saker, vi är på semester hos släkten i Sthlm. Prinsen är SÅ bortskämd! :eek:
På bara 1 vecka har han fått kläder, leksaker, Nikeskor och massa mer.. Och för sin morbor får han leka med precis allt, så ungen kryper omkring med svindyra halsband, klockor och annat hela tiden, så jag sitter med hjärtat i halsgropen konstant typ :crazy:
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

GRATTIS!!

*avis* Vill också...
Men ska plugga klart först iaf är tanken, men att sitta på buke gör ju inte det hela lättare :crazy:
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Tack så mycket alla! :love:

Efter många om och men fick jag till slut min läkartid och fick träffa en annan läkare. en jättetrevlig norsk läkare. Så hon tog lite blodprover, kollade cellförändringar och gav lite allmänna råd. Jag har börjat äta Tran och folsyra och andades ut när hon sa att jag vågar äta godis fast än jag är gravid så länge jag håller det i rimliga mängder. :D Jag är en riktig gottegris. ;)

Dom tog ett till graviditetstest på mig och det var fortfarande positivt. Bebis hade alltså inte flugit ut ur magen. :D
Vikten ligger fortfarande still, undrar om jag inte gått ner ännu mer. :crazy: Har nog gått ner ca 5 kg sen jag blev gravid. Jag förstår dock inte varför? Jag är hungrig precis hela tiden och äter precis hela tiden.

Jag tycker mig kunna känna en liiiten mage. Mest bara att det är lite mer spänt under huden på magen än vad det annars är och att jag fyller ut byxorna lite bättre i midjan. Men det kanske bara är rent önsketänkande. Jag längtar såå tills man kan känna liv där inne. Jag och sambon pratar med magen men den har varit dålig på att ge några svar än. :D
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Ska man inte kunna äta godis? Jag äter allt precis som tidigare och min bebis (och jag) mår jätte bra. Jag är i v.26 och har gått upp 6 kg.

Jag testade för jag tyckte det syntes ;) Magen blir svullen i början och sen försvinner det när tarmarna gett plats åt livmodern och sen kommer bebismagen :D


Min bebis sparkar när min sambo ropar :love: Märkte det när vi gått och lagt oss och han ropa på katten, efter varje gång han ropat en riktigt regäl spark, sen stilla tills han ropat en gång till, en hård spark direkt efteråt!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Nu har jag lyckats ordna en bild på min "bebismage". Men jag förstår varför folk har svårt att se.. :angel:
Jag har inte fått nån bula, men jag är bredare över magen på nåt vis. Och så är jag spänd i magen.
Åh vad jag längtar tills man får livstecken från bebis.

Såhär ser jag ut i v 11.

image-upload-73-761261.jpg


Där en dag kände jag mig riktigt svullen och jäst över magen och skrev och beklagade mig till en vän att det halvkilo jag gått upp nu bara satt sig på magen och fick som svar att "det är ju faktiskt där det ska sätta sig ;) ". Hon hade ju en poäng i det. :D
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

grattis :D hehe, tror de är många bukefalister som känner igen dej på bilden ;)

hoppas att allt går bra och de blir en fin liten bebis sen :D
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Ja äsch, nu orkar jag inte vara så hemlighetsfull. :angel:
Eller ja, särskilt hemlig var jag ju aldrig. :rofl:

Idag ska vi åka på båttur, blir jag inte illamående efter det får jag nog skriva under på den hittills enklaste graviditeten i världshistorien. :rofl:
Och det halvkilo jag lyckats vända den viktminskande trenden med hade jag tappat igen när jag ställde mig på vågen imorse. Men så länge bebis växer och mår bra så kommer ju kilona så småning om.

Sen gissar jag att jag kommer att lägga på mig när jag kommer hem till Sverige, för då vet jag någon som ska unna sig att äta pizza. :d :D
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Gud vad kul, jag blev alldeles tårögd av denna tråden!

GRATTIS!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Jag ska nog lyckas göda upp dig några kilon när jag och pappa kommer och hälsar på, ska du se. :D

Och faktiskt, din mage ser lite annorlunda ut! :D Men jag har fortfarande svårt att greppa att du ska bli tjockis... ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag fick jag en notis om att jag varit på buke i 15 år. Nu hade jag förvisso ett nick även innan dess, plus att jag hängde på stallet...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Habina
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt nick då detta är ett väldigt känsligt ämne. Jag är tillsammans och bor tillsammans med en man som är väldigt sjuk...
Svar
11
· Visningar
5 589
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp