Ännu en bukefalist väntar tillökning...

R

Release me

Finns här under annat välkänt nick, men då det inte bara är mina vänner bukefalisterna som följer mina trådar under mitt riktiga nick väntar jag ett tag med att gå ut med det hela under mitt ordinarie nick, men bilden får avslöja vem jag är. ;)

I februari väntar vi tillökning här i huset. :love: Lite nervöst känns det då jag befinner mig i Norge just nu och arbetar under sommaren och jag har inget arbete att återvända till i hemstaden till hösten. Men jag hoppas på att magen ska hålla sig borta tills jag fått jobb, har redan börjat söka allt jag kan. Men vill någon anställa en gravid tjej om det skulle vara allt för uppenbart? :confused:

Just nu är jag inne i en period då jag funderar på om det alls är någonting i magen. I början kändes det så tydligt men nu känns det ju precis som vanligt. Bortsett från att det spänner lite i magen vissa dagar, brösten är några storlekar större och jag är hungrig precis hela tiden. Men jag misstänker att bebisen min är stor i maten för jag går inte upp ett hekto, har rasat ner till 46,5 kg. Jag är bara i v 9 eller 10, någonstans där än så det är väldigt tidigt än. Kilona kommer nog så småning om. ;)

Den svenska läkaren jag blivit tilldelad här för 2 veckor sedan är den sämsta jag någonsin mött, hon har fortfarande inte haft tid att ta emot mig på mina bokade tider utan jag har fått gå hem utan att någonting alls blivit gjort annat än att jag fått en ny tid igen längre fram, så jag får bara lita på att allting är bra med både mig och bebis.

Både jag och sambon ser fram emot det här så mycket. :love: Namnförslagen är många men just nu lutar det mot att det blir en liten Ailo om vi får en pojke (samiskt namn då min sambo är same) och en Tindra eller Engla om det blir en flicka.

Gud så långt det här blev. Men ja.. Jag är ju så glad. :love:

5078528.jpg
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

GRATTIS :bump:

anade det nästan ;)

Min kompis är i v. 23 och fick jobb för några dagar sen. Så allt är inte omöjligt!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Grattis!

När det gäller jobb kan jag berätta att systra min sökte ett vikariatjobb i 6e månaden, fick det, jobbade 2 månader och under tiden hon var hemma (snart ett år) fick hon fast anställning, högre lön och mer % på tjänsten:banana:, så det finns hopp!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Grattis:bump::banana::bump:
Min lilla tös på 4 år heter engla o de e ju så klart en jättefint namn(tycker ju ja)...Lycka till:bow:
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

hahah... du har ju redan avslöjat dig ;) :D

Jättegrattis till er!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Ja, du är rätt så avslöjad.... ;). Mycket enkelt att lista ut för de flesta av oss Bukefalister.

Grattis så otroligt mycket!!!!! Hoppas allt går superbra!!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Tack så mycket alla! :bow: Det kænns verkligen jætteroligt.

Sen funderade jag på... Eftersom att lækaren hær ær den otrevligaste mænniska jag någonsin møtt. Kan man vænta tills man kommer hem till Sverige med inskrivningen? Då skulle jag vara i v 16 ungefær. Før allting går ju bra, jag mår toppen.
Jag har verkligen ångest øver att behøva gå till den dær lækaren, det kænns inte alls bra. :crazy:
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Grattis!

Jag tycker att du kan vänta med besöken tills du kommer hem till sverige. som jag har förståt det så är de inte obligatoriska. Många vet ju inte ens om att de är gravida innan vecka 16. Det enda som jag ser det du inte borde missa är ultraljudet i vecka 17.
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Nej ultraljudet vill jag verkligen inte missa. Jag som ær så nyfiken længtar som tusan efter att få se en førsta tjuvkik på bebis. :D
Ultraljud kan man hur som helst inte gøra hær. Det ær en riktig liten håla vi bor i hær i norge. :o :D
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

:D Tack så mycket! Jag sitter hær i lyckorus. :D
Och ær orolig på samma gång. Den mest kritiska perioden ær ju inte riktigt øver ænnu men jag har bara en sån kænsla att det kommer att gå bra.

Och hon som førutspådde min graviditet sæger samma sak. Hon hade rætt førsta gången så jag litar på henne nu också. :D
Før øvrigt var det lite læskigt. Før jag hade bara varit hær i norge i 2 dagar nær en kollega tog mig till sidan en kvæll och talade om før mig att jag var gravid. Och hon visade sig ha rætt. :o :D
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Eftersom du har avslöjat så många detaljer och de flesta verkar ha fattat vem du är så kan du lika gärna använda ditt vanliga nick.

Grattis!
 
Sv: Ännu en bukefalist väntar tillökning...

Grattis :bump:!

I de veckorna du beskriver har jag inte fått träffa ngn. BM. ännu. Här träffar vi inte dem förens tidgast i v12 för inskrivning och senare även ett läkarbesök. Man gör inte så mycket tidigare då risken för missfall är högre.

Det du behöver veta i detta läget är bla. självklara saker som att inte dricka alkohol och inte röka etc. Sedan kan det vara bra att börja titta på vad du får äta och dricka och vad du ska hålla dig undan! Samt att du ska vara noga med handhygien, inte börja tömma kattlådor och gräva i jord utan att vara väldigt noga med handhygienen osv. Inte äta rött kött uatn allt ska vara noga genomstekt.

//Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag fick jag en notis om att jag varit på buke i 15 år. Nu hade jag förvisso ett nick även innan dess, plus att jag hängde på stallet...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Habina
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt nick då detta är ett väldigt känsligt ämne. Jag är tillsammans och bor tillsammans med en man som är väldigt sjuk...
Svar
11
· Visningar
5 589
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp