Advokat 963 och Hayden??

lille skutt

Trådstartare
Igår var jag och kompisen nere hos C.B och tittade på hans hingstar Advokat och Hayden.
Blev glatt överaskad, har letat efter bilder osv. på Advokat men den hingsten ska ses live helt klart!:d
Vilken utstrålning han hade och en helt underbart lång tjock pannlugg:love:
Hade en härlig galopp med bra påskjut bak!! Brallade och visade gärna upp sig i ridhuset:D
Var hur go och cool som helst i stallet trots att det fanns damer i boxarna bredvid!
Hayden var även han hel cool i stallet och även han gillade att få visa upp sig och visa att han minsann har bra mkt. bättre trav än en 6:a som han fick på bed.:D
Så nu har jag bara det svåra beslutet om vilken av hingstarna som jag ska välja eller om man kanske skulle köra ner båda stona och ta en av varje:p och ägna tiden iår till att rida in 3åringen.:angel:
Tog lite bilder på Advokat men de blev så himla mörka:cry:
Är det fler än jag som tänker anv. ngn. av dessa hingstarna iår?!

Sv: Advokat 963 och Hayden??

Jag kommer troligen att betäcka med Haydn då jag är mkt nöjd med mitt föl född-07.

väntar 1 bebis som kommer i april e haydn. jag älskar den hästen. helt underbar att sköta å pyssla med. Han å Advokat är så olika. men hel underbara på vasitt sätt. dock så kan jag säga så här. jag hade aldrig vågat betäcka en 3 åring med advokat då han är lite brötig å kan våldta stona medans haydn är lite mer lugn å går ej upp utan tillåtelse =) ***Älskar den hästen** men Advokat betäckte något 3 års sto i år och de gick ju bra men jag kan varmt rekomendera haydn.

Å ja Addes pannlugg =9 den är i en klass för sej. de är inte många hingstar som är så SÖTA som han är. de e värkligen en sån häst man ser å blir förälskad i =) helt underbar att rida. skulle med trygghet kunna slänga upp ett barn å rida honom i alla gångarter i skogen =) men sen ehan ju lite brötig vid betäckning ej annars.

Å haydn.. ja som jag sa. jag älskar den hästen. han är så speciell så de e inte sannt =9 Världens lättaste häst men ändå inte.. super snäll att pysla med å allt å älskar att bli kliad under halsen å speciellt mellan skinkorna =) har sett många otroligt vackra föl efter honom så att få 1 föl efter honom i aprl ska bli jätte kul =)

båda killarna är ju vana vid att stå med ston i boxen jämte eller rakt över å är hur lugna som hellst med det. det är skönt det är inga såna hingstar som sätter på allt =)

jag har så söta bilder på killarna så det är ej sannt =)

Senast ändrad:

Jag vet att du har mkt "känningar" med bägge dessa hingstarna - men tänk lite på dina formuleringar:o

Jag tycker också att det är två bra hingstar. haydn var ju en tiger på tävlingsbanorna och har presterat fint. Advokat hamnade ju på omvägar, men har en god stam och sina fina bruksprovsresultat i bagaget - trots att det ligger några år bakåt numera.

ja jag såg det nu att det var lite fel formulerat. men hoppas att dom som läser det har över seende med det =) förlåt..

men som sagt 2 underbara pållar e de allt. å hade jag haft bra ston så hade jag velat ha avkommor efter båda då båda är super =) Adde är skit snygg å helt underbar att rida å haydn mmm för go =)

Senast ändrad:

Blev nog lite missförstånd, ska inte betäcka min treåring utan om jag ska betäcka båda mina ston 12+7år så får jag lulla runt på min 3åring och hoppa över tävlandet iår!
Claes var snäll och plockade in 2st "fölisar" efter Hayden fick se dem skutta över ett litet hinder och snacka om att de hoppade!:bump:
Den ena fick vi sedan reda på att mamman var en travare!
Advokat hade en otrolig utstrålning en hingst som helt enlekt får hjärtat att slå lite extra!

Mitt sto är betäckt med Haydn. Min dotter har varit hos Claes och både hon och jag har sett dom båda två när dom betäcker ston. Advokat är lite mer het än Haydn. Haydn luktar och tar det lugnt innan han hoppar upp. Hoppas på fler avkommor efter Haydn.

Här en liten gulle kille e: haydn ue: marco Mitras. jätte go kille som är väldigt lik pappa om man bortser från färgen =)

1 månad på bilden

17406415.jpg

de andra fölet i bakrunden är också e haydn ue.Robin Z (har jag för mej)

Senast ändrad:

Jag har också sett dom där två föeln. Mkt trevliga individer båda två!

Jag måste fråga, Advokat, vad är det för hingst? Försökte hitta han i hingstkatalogen, men han finns inte med där (den är från -06!!) Vem är han efter? Hade varit kul att få lite info om han! Är det någon som vet vad Haydn kostar i år?

Advokat var överlägsen bruksprovsvinnare i Hoppning 1999.
Han skadades sedan ngt år senare, och blev enögd, såldes av importörerna och hamnade som fritidshäst uppe i Norrland. Så han har endast varit i avel 2 år tidigare.

Både Haydn och Advokat kostar 1500:-+moms i språng och
4200:- +moms vid lev. föl dydnsavg. 50:-+moms:banana:

Född 1995, Mkh 167 cm, Prem AB,
Exteriör 98777=38 Gång 668 Hopp: 910

e: Acord II u: Callas H
ee: Ahorn Z eu: Ribecka
ue: Calypso II uu: Waldluft

Jag tänker ev använda Advokat på mitt fullblod men är lite osäker på vad han nedärver.

Jag är ju i valet och kvalet med mitt fbl. vet inte vem av dem jag vill ha!
Enl. C.B så trodde han att det inte spelade så stor roll utan var väl mer en smaksak! Hade man dock ett sto med kort rygg så kunde nog Advokat vara "lämpligare".

*kl*

Skickade ner mitt sto i somras för betäckning med Advokat, verkar som om hon tog sig på första språnget.

Fick hem henne ännu mer välgödd än när hon for :D (+ i kanten åt hingsthållaren, och i rätt grimma ;) )

Hon är forfarande dräktig och ser fram emot en fölis till midsommar.

Om någon vänlig själ har bilder på Advokat (som jag tyvärr inte sett live) vore jag glad om jag fick se dem, i tråden eller via PM.

Så här såg Advokat ut när han var yngre

18066063.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka