Adventskalendertråden 2024

Hittade information om Amedeis kalender och det var praliner... vilket jag inte vill ha, förra årets var napolitaner och minibars. Jag tror jag köper en av deras askar med minibars/napolitaner istället. Jag vill ha de rena chokladvarianterna när det gäller Amedei (Porcelana är typ mitt knark :love:).

Hittade information om Amedeis kalender och det var praliner... vilket jag inte vill ha, förra årets var napolitaner och minibars. Jag tror jag köper en av deras askar med minibars/napolitaner istället. Jag vill ha de rena chokladvarianterna när det gäller Amedei (Porcelana är typ mitt knark :love:).

Nähä, det var visst någon märklig översättning... :cautious: Dvs kalendern är på banan igen :D

Horsebrandskalendern är här! 🤩
Har nu stoppat ner den i ytterkartongen igen och ställt undan. Kan vi hoppa över november och gå rakt på december nu?
1729182628685.webp

Jag har slagit till! SpaceNKs doftkalender :love: Har höga förhoppningar på att lukta gott i december :D

Djur
Effax - Görel

Hem och hobby
BlueFernYarns - Elendil
Corner Piece (pussel) - Mineur
Craft House Magic x2 - Elendil
Penstore - Sasse, cambodia

Hemmagjord
Parfym - SwedishSnow

Skönhet
Apoliva - Åsa A
Bangerhead - athenaarabians
Body shop - sjoberga
Essence lilla - mysboll
GlossGods - Therese1988
Karebeauty - Tilly_85
Kicks Must have - sjoberga
Kicks Premium - sjoberga
Lumene - lil-sis
Make Up Store - Dentaku
Meds - Malibu_Stacy
Nivea- Sonic76
Space NK doft - Happimess
Yves Rocher - mysboll, Emtherlia

Äta och dricka
AD70 (praliner) - Liten, Elendil, Sasse, Linda_A, Humla, Farao, lil-sis
Bienmanger French Terroirs - sjoberga
Cartwright & Butler - Görel
Haupt Lakrits- Fjordfrälst, Linda_A, Squie, Farao
Java tekalender - Squie
Johannas chokladkalender - Sasse, Emtherlia
Lakrids by Bülow (lakrits) - Liten
Lakrids by Bülows stora - Serena87, lil-sis, Åsa A
Lakritsfabriken - Drago
Lindt Chokladkalender - Squie, Farao
MyMüesli Müslikalender - Kratus
Mumin tekalender - sjoberga
Naked Marshmallow Co - Mineur
Oliviers & Co - Elendil
Pärlans kolakalender - Sasse, Squie
Svenska Kakao - lingonben
Tokimeki Biscuit sticks - Sasse
Tony's Chocolonely - Kratus
Åre chokladfabrik - SwedishSnow
Ölands chokladkalender - Sasse

"Vuxenkalendrar"

Smycken

Krålus dotter

Övrigt
Exit - Masqueradee, Kratus, Dentaku, SwedishSnow

Här blir det mycket favorit i repris från förra året, men varför ändra ett vinnande koncept. :D
Uppskattade Impectas kalender väldigt mycket förra året, så har precis beställt den igen. Ska också se till att beställa vinkalender, det är ju en tradition sedan många år tillbaka. Tänkte bara vänta på ifall det kom in fler olika alternativ hos Vinoteket för förra året hade de flera varianter men verkar kanske inte så. 🤔
Och ostkalendern är såklart given i år igen.

Ang Ikeas kalender, jag skrev till de och frågade om den och tyvärr, dåliga nyheter till oss som vill ha den:
"Hej Annelie! 😊
VINTERSAGA julkalender med choklad och värdecheckar kommer inte att säljas denna jul. Här på IKEA har vi istället valt att fokusera på vårt övriga julsortiment och kommande kampanjer. 🎄
/Hanna"

:(

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
38 382
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17