Sv: Advance

Nu pratar jag inte om vegetabilier, utan om vegetabiliska proteiner. Det finns kattmat utan vegetabiliska proteiner, även blötmat. (Tror jag uppfattade din fråga rätt nu).

Vilka torrfoder innehåller inte vegetabiliska proteiner? Även om det innehåller ris, majsmjöl, korn eller liknande så följer ju liksom proteinerna från spannmålen med. Även om torrfoder innehållandes tex. vetegluten eller majsgluten kan tänkas innehålla högre halt vegetabilier än de som "bara" innehåller majs och/eller ris så följer vegetabiliska proteiner med.

Sv: Advance

Självklart gör det det, de har du helt rätt i. Men i gluten är det runt 60 - 70% proteiner men i vanligt majskorn runt 11%.

Klantigt av mig att skriva utan vegetabiliska proteiner när jag egentligen skulle skriva utan gluten.
Ber om ursäkt för missen.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
1 387
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits