ADSL-modem

MissFideli

Trådstartare
Är det nån här som har ett TopCom ADSL-modem? WebR@cer 851 närmare bestämt? Får det absolut inte att fungera och supporten är dansk, ett språk som jag inte är superduktig på.
 
Sv: ADSL-modem

vad har du problem med? berätta lite mer så kanske det går att hjälpa dig!? :-)
 
Sv: ADSL-modem

Jag har haft problem ända sen jag installerade XP.

Just nu får jag inte igång modemet öht. Det lyser inte. Söker jag på TopCom, så får jag fram en mapp så tydligen ligger det kvar på datorn. Men trots att jag installerar det så händer inget. Det står i häftet att när datorn startats om ska det komma upp en ruta, men den dyker inte upp. Fast det kan ju vara 2000/ME och dom andra. Men ändå får jag inte modemet att fungera alltså, trots att det är kopplat rätt. Ibland kommer det en liten ikon i menyn längst ner som säger att en nätverkskabel inte är ansluten. Men var är den kabeln då? Inne i datorn? För allt är rätt på utsidan.
Sen kan jag inte hitta modemet när man ska välja modem på Kontrollpanelen. Det finns inte med och jag vet inte hur jag ska hitta det. Det finns inte med i listan och går inte att installera om.

Hoppas verkligen du kan hjälpa mig.
 
Sv: ADSL-modem

Det är ett USB-modem eller? De har en viss tendens att strula under XP tyvär. Jag hade försökt fixa ett nätverksmodem istället om möjligt...
 
Sv: ADSL-modem

Har du en kabel från modemet till närverkskortet som sitter bak på burken?? det måste du ha för att kunna få kontakten mellan datorn & modemet.
 
Sv: ADSL-modem

Japp, USB-modem. Att nått inte stämmer ihop med XP är ju uppenbart, men det har fungerat förut. Jag har inte råd med nått annat just nu, dom är ju inte billiga direkt.
 
Senast ändrad:
Sv: ADSL-modem

Ingen mer kabel mellan modem och dator än USB-kabeln. Det har fungerat förr, så det ska inte krävas nått mer.
 
Sv: ADSL-modem

Ta bort modemet och avinstallera allt som har med det att göra.
Installera sen om det ingen och ange rätt uppgifter (det som brukar spöka).

Har du Telia? I såna fall ska du ange följande:
1483 Bridge IP LCC
VPI 8
VCI 35
 
Sv: ADSL-modem

Jag har inte riktigt Telia. Men jag har all info därifrån jag behöver. Men kruxet är att det inte går att avinstallera. Det ligger fortfarande kvar en mapp.
Men jag ska testa igen. För nittioelfte gången *suck*
 
Sv: ADSL-modem

Just USB-modemen har det varit så mycket kladd med så de flesta (alla?) leverantörer har slutat med dem. Så ha inte alltför höga hopp om att de ska funka.
 
Sv: ADSL-modem

Du andra kräver att man har ett nätverkskort som man kopplar dem till.
Finns interna också som du monterar i datorn, men dessa har aldrig blivit nån succé.

Nätverksmodem är dom som funkar bäst, lite dyrare men men ;).
Jag hade kollat med dem om du inte kunde få byta ditt usb-modem till ett ethernet (nätverks) istället.
 
Sv: ADSL-modem

Jag pratade med supporten idag och det dom hade att säga var att antingen var det fel på modemet eller fel på datorn.
Jag vet att det går att fixa, men den enda jag känner som kan fixa det har väldigt ont med tid.
Att byta går knappast, det är 1,5 år gammalt och köpt via en internetleverantör som kursade för nått halvår sen.
Ska se hur det ser ut på den andra fronten, men det kommer ju kosta närmare 1500:- och det är pengar som inte finns. Så vi får se.
 
Sv: ADSL-modem

1500???

Du får ett nytt nätverksmodem med inbyggd router för 999:-
 
Sv: ADSL-modem

Runt 100:- om du sätter i det själv, och det är en barnlek.
De billagaste korten duger fint i hemma miljöer.
 
Sv: ADSL-modem

Okej, trist :(.
Du kan ju alltid köpa ett USB-modem till annars. De är ju billigare, men inget skit jag rekommenderar.
 
Sv: ADSL-modem

MissFideli skrev:
Nej, vi får se hur jag löser det. Lite trött på supporter som kan mindre än kunderna bara.

Jo, det där är ju inget ovanligt. Jävligt irriterande när man får förklara hur saker och ting fungerar för supporten... Sist så fick jag förklara vad en bat fil var för supporten...
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 093
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Vad har ni för fobier? Nån mer som har talassofobi? Jag var ute och paddlade med familjen i söndags, och då gjorde en fobi sig påmind...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 899
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 216
IT & mobiler Ja, som rubriken lyder. Är ofrivillig teknisk support åt min faster som har en Samsung Galaxy A3 som hon inte lyckas komma ut på...
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp