AD-droppar

ia_

Trådstartare
Känner mig i trådskapartagen idag ;)

Hur duktiga är ni på att komma ihåg AD-dropparna till era små?

Jag tycker jag glömmer dem hur ofta som helst:o

Maja kanske får dem 4-5 dagar av 7 i veckan.....

Sv: AD-droppar

Numer är det bara D-droppar ;)

Ella har jag givit droppar i 2 veckor nu och hittills har jag bara missat 1 dag.
Misstänker att det hade varit fler om jag inte ställde dropparna bredvid ersättningen ;)

Jag är precis som du! 4-5 dagar i veckan får han, resten försvinner i glömska.. :grin:

Aha får ni sådant av BVC :)

Som sagt, det hade nog fallit i glömska oftare om jag inte strategiskt placerat lilla flaskan bredvid Ellas ersättning :D

Jag är väldigt dålig på att komma ihåg, sambon också.
Rekomenderar man att ge innan mat i Sverige också?
Barnläkaren här i Österrike sa att man ska ge dropparna i samband med mat, det gör det ännu svårare att komma ihåg. Ser flaskan och tänker att jag ska komma ihåg att ge vid nästa mål men sen när det är dags för mat igen har jag glömt bort.

Barnläkaren här i Österrike sa att man ska ge dropparna i samband med mat, det gör det ännu svårare att komma ihåg. Ser flaskan och tänker att jag ska komma ihåg att ge vid nästa mål men sen när det är dags för mat igen har jag glömt bort.

Jag har inte fått någon rekomendation om när de ska ges, men oftast blir det i samband med mat.
Tyvärr blir hon så oljig runt munnen efteråt att hon får svårt att ta bröstet, man får torka noga:)

Jag har aldrig fått höra att det ska vara just i samband med mat.. Bara NÅN gång under dan.. När man kommer ihåg det vill säga.. hehe..

kl

Sista flaskan vi fick va oxå AD-droppar.. Dom hade inte hunnit få dom nya flaskorna.. :grin:

Första flaskan fick man av BVC, sen får man köpa själv, men känns som att den kommer att räcka ett tag :)

Vi får alla flaskor fram tills dom är två år av bvc!

Det finns ju droppar i vatten istället för oljan om du tycker det är krångligt att amma efteråt.. Kasnke hjälper lite?

Vi får alla flaskor fram tills dom är två år av bvc!

Det finns ju droppar i vatten istället för oljan om du tycker det är krångligt att amma efteråt.. Kasnke hjälper lite?

Krångligt o krångligt, man får bara en väldigt arg bebis om hon är hungrig och man glömt torka ordetligt :D

Men tack för tipset, kanske skulle testa dem istället! Kommer man ihåg dem bättre kanske;)

:D Klart hon blir arg när hon måste vänta typ 3 sekunder längre pga dom jäkla dropparna! hahaha..

Jag tror att jag kom ihåg att ge Sebbe hans droppar 10 gånger under hans tid som bebis, sen gav jag upp. Min BVC-tant sade att han förmodligen lär överleva ändå ;)

Han är då strax 3 år gammal, och fick sin sista gång runt 6-7 mån åldern kanske.

Med barn nr 1 gav vi varje dag. Med barn nr 2 har vi inte gett varje dag. Glömmer bort det totalt. Måste skärpa till mig.

Jag tror att jag kom ihåg att ge Sebbe hans droppar 10 gånger under hans tid som bebis, sen gav jag upp. Min BVC-tant sade att han förmodligen lär överleva ändå ;)

Han är då strax 3 år gammal, och fick sin sista gång runt 6-7 mån åldern kanske.

Haha, ungefär som jag då, kom i håg dem i början.

Då borde jag kunna ge dom när som helst. Det verkar var ungefär samma droppar, fast dom österrikiska dropparna är mer koncentrerade, det räcker med en droppe. Har för mig att jag läste att man ska ge 5 droppar av dom svenska.

Jag kommer ihåg än så länge, inte gett mer än 1½ vecka ;) Jag har dropparna i ett fack på skötbordet så han får varje morgon när han har sin längre skötstund. Svårt att glömma då :) Flaskan är alldeles för synlig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka