ad-aware???

M

morbullan

har nyss kört ad-aware och det hittade inte ett enda nytt objekt!!! :eek: i min dator. brukar köra ca en gång i veckan men har inte gjort det nu senaste månaden...

märkligt, brukar få en hel del objekt varje gång.

behöver tips om vad jag kan göra istället.

mvh
 
Jag har stött på samma "problem".
Och jag har en liten teori om vad det kan bero på. Jag tror att ad-aware inte längre räknar alla cookies som "spionprogram". Tidigare fick jag upp en massa träffar när jag körde ad-aware och alla dessa var just cookies. Cookies är nog rätt ofarligt. Vill du ta bort dem själv är det bara att gå in på Internet-alternativ och klicka på Ta bort cookies...
Oroar du dig för att ad-aware inte är tillräckligt "säkert" skulle jag tro att det finns en uppsjö av liknande program. Bara att söka sig fram. Ofta finns sådana här program kanske inbyggda i virusprogrammet (om du har ett sådant) också.
 
för att det ska funka bör du alltid uppdatera programmet inför varje körning ("check for updates" i första fönstret som kommer upp). det kommer nya uppdateringar ganska ofta, minst en gång varannan vecka, och har man inte de senast så gör scanningen ingen nytta.

testa också att köra spybot parallellt, http://www.safer-networking.org/index.php?page=download, den letar efter lite andra saker. tänk dock på att den också behöver uppdateras inför varje körning för att vara effektiv.
 
Hur kan det där stämma?
Jag kör ad-aware 2 gånger i veckan.
Spy-bot en gång i veckan, har haft spy-bot länge och det finns ALDRIG några uppdateringar??
dessutom vill spy-bot alltid ta bort filer som är nödvändiga i datorn. Så hur säkert är det programmet egentligen? :crazy:
 
jag har kört spybot ett par gånger nu och kunnat uppdatera det innan båda körningarna... om du tycker att det är saker du behöver så får du helt enkelt säga åt den att inte ta bort det, men det som är bäst med den är övervakningen som den kör och att den varnar om något program försöker göra en potentiellt farlig ändring på systemet.

hur säkert det är går väl inte att säga, men troligtvis så tar den bort en hel del skräp och gör därmed faktiskt stor nytta.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 726
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 532
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp