Active Stable?

diabla

Trådstartare
någon här som står i ett sådant och som kan berätta lite om hur din häst mår, hur den anpassade sig, vad det kostar etc etc?
 
Sv: Active Stable?

nu blev jag nyfiken :)
vad är ett "active stable"?
 
Sv: Active Stable?

trygga_rut skrev:

Ett "Automatiskt" stall, jag har gjort ett arbete på en IT-kurs på universitetet där det finns med lite om det...
Verkar vara kanonskönt för hästarna!
Liknar lite en ko-lösdrift, hästarna får ha en transponder på sig som låser upp grindar o dyl. till foder och annat.
Sök på Internet så kommer det fram mer info.

Skulle också vilja höra av ngn som står i ett sådant stall hur det är.
Men det finns inte så många sådana stall så om man vill vara anonym kan man nog faktiskt nästan inte svara.
// M
 
Sv: Active Stable?

Zmulan, minternet - tack för svar, ska kolla upp!
 
Sv: Active Stable?

Här har ni en sida om active stable. Tycker det verkar vara väldigt intressant, har funderat på att bygga ett sådant själv. Fungerar dessutom att ha även aktiva tävlingshästar i ett sådant då de kan få sitt kraftfoder och andra tillägg i lugn och ro
 
Sv: Active Stable?

ja, det var en 4 sidor lång artikel i GP om det i helgen och jag blev väldigt intresserad!!
 
Sv: Active Stable?

De svenska återförsäljarna hade en föreläsning om det förra året på hästmässan här uppe, riktigt intressant!
Men man vill ju höra åsikter från en hästägare...
 
Sv: Active Stable?

Hästfocus hade reportage om detta för ett bra tag sedan..ska se om jag kan hitta tidningen igen..
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Anläggning Tankar kring Active stable? Någon som har det och hur tycker ni det fungerar? Hur tänker ni på sammansättningen av flocken kontra en...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 038
Senast: Habina
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 354
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
314
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp