Twister2007

Trådstartare
Jag har nyligen köpt lite produkter för min acne, jah har nu köpt ACOs akne lösning på apoteket, och undrar nu om jag kan göra följande:

1. Ta bort mitt smink (tvätta bort)
2. sedan tvätta mitt ansikte med en Cera Ve rengöring för ”bumpy skin”
4. Sedan använda akne lösningen
5. sedan använda glycol från the ordinary
6. sedan använda ett serum från The ordinary som heter salicylsyra Acid 2%
7. till sist en moistyriser från the ordinary?

skulle någon kunna förklara hur man använder det?
 
Jag har nyligen köpt lite produkter för min acne, jah har nu köpt ACOs akne lösning på apoteket, och undrar nu om jag kan göra följande:

1. Ta bort mitt smink (tvätta bort)
2. sedan tvätta mitt ansikte med en Cera Ve rengöring för ”bumpy skin”
4. Sedan använda akne lösningen
5. sedan använda glycol från the ordinary
6. sedan använda ett serum från The ordinary som heter salicylsyra Acid 2%
7. till sist en moistyriser från the ordinary?

skulle någon kunna förklara hur man använder det?
Tyvärr så är nästan den lösningens enda positiva sak att den innehåller salicylsyra och och då blir det ”kaka på kaka” med både en toner/lösning med salicylsyra och sen serumet med samma huvudingrediens så du kan få ökad risk för att bli irriterad av det, speciellt när lösningen även innehåller etanol.
Jag tycker det serumet från the Ordinary är jättebra så skulle jag låta bli något så skulle det absolut vara lösningen. Sen skulle jag inte kombinera olika syror samtidigt med både glykol och salicylsyra om du inte har enormt tålig hud utan då använda en på morgonen och en på kvällen.
Skulle även avsluta med en solkräm på dagen, superviktigt när man använder syraprodukter.
 
Tyvärr så är nästan den lösningens enda positiva sak att den innehåller salicylsyra och och då blir det ”kaka på kaka” med både en toner/lösning med salicylsyra och sen serumet med samma huvudingrediens så du kan få ökad risk för att bli irriterad av det, speciellt när lösningen även innehåller etanol.
Jag tycker det serumet från the Ordinary är jättebra så skulle jag låta bli något så skulle det absolut vara lösningen. Sen skulle jag inte kombinera olika syror samtidigt med både glykol och salicylsyra om du inte har enormt tålig hud utan då använda en på morgonen och en på kvällen.
Skulle även avsluta med en solkräm på dagen, superviktigt när man använder syraprodukter.
Okej, tonern ska egentligen bara användas på kvällen, men du tkr inte man ska använda den? För har hört bra om den men ja!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp