-Äckliga maskar i stallet!

J

jezzibell

Hej,
Hoppas jag lagt tråden rätt?
I mitt stall, så har jag massor av små, smala, mörkbruna MASKAR :eek:
och dom är så äckliga (just för att dom är många) så jag bara:crazy:

VAD är det för maskar egentligen?
Ca 3 cm, de kryper på väggar och golv.

Och hur får man bort dom?

//Jezz
 
Sv: -Äckliga maskar i stallet!

Ring Anticimex.
Det är väldigt svårt att avgöra på din beskrivning vad det är. Olika typer behöver olika bekämpning.
 
Sv: -Äckliga maskar i stallet!

Anticimex är räddare i nöden i sådana här lägen..
och tills de kommer; håll koll på stallet så att maskarna inte äter hål/skåror i väggar, tak, golv o.s.v.
 
Sv: -Äckliga maskar i stallet!

Gud så äckligt. Det kan inte vara mjölmaskar (eller vad dom nu heter)? Sånna kommer i mängder om man råkar ha otur när man köper nått slag av mjöl, sädesslag eller dyl. Vi hade sånna, fast inomhus i sovrummet. Det var verkligen äckligt, och enda sättet att få livet av dem var att spraya sådant där medel och plocka bort allt som kunde dra dem till sig, i mitt fall gnagarblandning i öppen påse.
Så ring till någon som kan komma och bekämpa dem. Innan dom blir miljontals o käkar upp dej när du mockar :crazy: Urk..
 
Sv: -Äckliga maskar i stallet!

Kan vara pälsängrar.. men de är nog inte riktigt 3 cm.. Dessutom vet jag inte om det är säsong för sånna just nu? De äter textilier och animaliska grejer..gärna smutsiga grejer.. blir skalbaggar sen
 
Sv: -Äckliga maskar i stallet!

Tack alla!
Hade inte tänkt på det själv.
Har nu ringt skadedjursbekämpare "No More" som jag tydligen hade avtal med genom hemförsäkringen/gården gm Länsförsäkringar.

De kommer på torsdag i nästa vecka.
Om de sprutar, så kan inte hästarna vara inne på 24 timmar.
Så, får då hoppas på en någorlunda "varm" natt.

//Jezz
 

Liknande trådar

Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 648
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 025
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 637
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp