Sv: Acacio
Känner till 3 st Acacio avkommer, dels min egen 3 åring och kopisens 2, en 7 åring och en 6 åring.
Acaio är ju "känd" för att lämna små avkommer, men av de som jag känner så skulle jag vilja säga blandad kompott!
Kompisens är båda efter samma sto, ett Romeo sto, 165 i mkh, 7 åringen, sto är ca 170 i mkh, tävlar 130, skarp som 17, men det är oxå hennes mamma. 6 åringen, en valack, ca 165 i mkh, är gudasnäll o bussig på alla sätt och vis, har tyvärr inte fått visa sin förmåga riktigt då det har varit mycket otur med den hästen, skador som han åsamkat sig. Men detta är en otroligt snygg häst som verkligen drar blickarna till sig, långbent och högrest, sen gör det inte saken sämre att han nästan är svart
.
Sen har vi då mitt sto som är 3 år, hennes mamma är av den grövre modellen (båda på avataren), e. Rocky 770, 162 i mkh. Hon var väldigt liten när hon föddes, har alltid haft ett "tjejigt" utseende.
Kroppsmässigt blir hon nog som sin mamma, lite lågställd men högrest, men ändå en vacker häst, färgen är svart.
Temperamentet är pigg och vaken, lättlärd och oootroligt social, skulle helst sitta i knät om hon fick!
Hon är i det närmaste inkörd, vilket har gått mycket bra, inridnigen i våras har oxå gått problemfritt.
Släppte henne på bete i våras, då var hon ca 155 i mkh, nu är hon nog 160, tror inte hon blir mycket större.
En häst som jag uppfattar det med ett tufft psyke, men på ett bra sätt, orädd och otroligt snäll!
En hingst jag varmt kan rekommendera! (Nu är jag ju partisk, men iaf....
)