• Avel
  • Trådstartare Trådstartare paragon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 931

paragon

Trådstartare
Är det någon som har en bra exteriörbild på honom, hittar bara hoppbilder! Berätta gärna allt ni vet om hingsten, temperament osv och hur avkommorna blir! :bow:

Sv: Acacio

mitt generella intryck utav de avkommor jag sett är att dom är väldigt olika! allt från ädla och väldigt lätta hästar i båda typ o rörelse till tunga, "tråkiga" och medelmåtta i rörelserna! har tyvär ingen koll på mödrenet på dom så jag vet inte vart de kommer från men han verkar inte prägla dom allt för mkt?

är inte Roynes Spirit Magic e Acacio? han öser ju beröm över den iaf!

Sv: Acacio

Jag fick en lätt avkomma efter Acacio förra året u. mitt rejäla sto och jag har sett flera hästar efter honom av lättare modell, det var mycket därför jag valde honom. Acacio ligger högt i BLUP i hoppning, 126, och han fick A för det förra året, gångartsblup är 97. Den avkomman jag fick och de andra jag känner till är mycket trevliga i sitt temperament.
Här är mer BLUP siffror Typ 104, Ben 122, Mkh -2.4, Skr 100, Tr 98, Gal 104, Tmp G 101,Tekn H 114, Temp H 115

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: Willys
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de... 2
Svar
32
· Visningar
2 938
Senast: Lea88
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V