Åby stora Pris

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trav_malin
  • Startdatum Startdatum
T

trav_malin

vann rätt häst Åby stora Pris..?
Även i Åby stora monté pris??

Jag tyckte det var helt rätt... Speciellt i sulkyloppet, roligt att Åke för en gångs skull inte var bäst..;)
Tycker Gigant Superman är skit snygg häst... :o

Sv: Åby stora Pris

Jaa, Giant Superman är heel läcker, har alltid tyckt det, och gör det fortfarande... och Ja rätt häst vann, han om Någon förtjänade verkligen att få vinna det där....
har fått stå tillsvars för honom många ggr, och Äntligen fick han verkligen bevisa att han är lika bra som han är snygg ;)

Apropå Åby!

Premiär idag på lunchen för dubbla open stretch! Missa inte!
Hoppas att Hans G kommenterar med orden:
- De kommer från alla håll! :banana:

Hans G är så pass positiv att han blåser positivt fast han är nykter! Källa. :p

Någon som vet om det finns regler för hur de två openstretch-spåren får användas?

Sitter och kollar på liven, och följande utspelar sig.
Kallar de tre första hästarna på innerspår för A, B och C för enkelhetens skull:
A leder då man kommer in på upploppet, B kastar sig innanför, men inte på spåret bredvid A, utan på det allra innersta. Vilket C tycktes tro att han skulle ha. B och C höll alltså på att krocka.

Rent logiskt känns det som om B borde ha använt spåret bredvid A, alltså det näst innersta? Är ni med.....:crazy:

Nej, jag tycker inte rätt häst vann.

Dessutom tycker jag, lite kontroversiellt kanske, att med tanke på att segraren dömdes till 5000:- i böter OCH avstängning i 6 dagar pga felaktigt bruk av körspöet så skulle FBL och hans Stålman ha fråntagits segern, och flyttats ner i resultatlistan. Det resultatet hade det väl blivit om loppet hade körts i t ex Frankrike.
(Och kanske här hemma också om det hade varit en amatör?)

Nej, jag tyckte att Oiseau De Feux var bästa hästen, synd att Tråk-Åke inte kunde hålla reda på snöret i första löpet, då hade det inte behövts något skiljeheat. ;)

Nej, jag tycker inte rätt häst vann.

Dessutom tycker jag, lite kontroversiellt kanske, att med tanke på att segraren dömdes till 5000:- i böter OCH avstängning i 6 dagar pga felaktigt bruk av körspöet så skulle FBL och hans Stålman ha fråntagits segern, och flyttats ner i resultatlistan. Det resultatet hade det väl blivit om loppet hade körts i t ex Frankrike.
(Och kanske här hemma också om det hade varit en amatör?)

Jag har aldrig hört talas om att domaren byter ordningsföljd p g a drivning. Varken i Frankrike eller Sverige. I Sverige kan man bli fråntagen prispengarna men då ska det vara klart värre än det här. T ex som Markus Hultmans fruktansvärda upprandning av en häst i ett lopp på Åby för ett bra tag sedan.

Nej, jag tyckte att Oiseau De Feux var bästa hästen, synd att Tråk-Åke inte kunde hålla reda på snöret i första löpet, då hade det inte behövts något skiljeheat. ;)

Snöret hade snott sig och fastnat. Svårt att "hålla reda på" det då. Vad menar du med Tråk-Åke? Jag tycker han är jätterolig.

Giant Superman var bra och en värdig vinnare men jag hade, precis som du, hellre sett fransmannen som segrare.

Någon som vet om det finns regler för hur de två openstretch-spåren får användas?

Kallar de tre första hästarna på innerspår för A, B och C för enkelhetens skull:
A leder då man kommer in på upploppet, B kastar sig innanför, men inte på spåret bredvid A, utan på det allra innersta. Vilket C tycktes tro att han skulle ha. B och C höll alltså på att krocka.

Rent logiskt känns det som om B borde ha använt spåret bredvid A, alltså det näst innersta? Är ni med.....:crazy:

Det var p g a detta som de inte ville ha två spår i ÅSP utan prova en vanlig dag först. Reglerna säger att det är precis som om du hade bytt spår utåt, fast åt andra hållet då... :D Om jag förstått rätt.

Jag tycktem ed dom körde lite lustigt idag, dom som kom ut i openstretch spåren.
ja tror ett spår räcker...

Läste på i programmet. Den som går ner först ska välja spåret närmast den som den ska passera förstod jag det som.

Läste på i programmet. Den som går ner först ska välja spåret närmast den som den ska passera förstod jag det som.

Ja, det låter logiskt. Jämförmed den som sitter i tredje utvändig. H*n lämnar ju inte ett spår "öppet" om den i andra utvändigt väljer att sitta kvar? Det skulle se komiskt ut....:p

:banana:

Tyckte helt klart att rätt häst vann. Han var bara bäst för dagen :bow::d

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 309
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 059
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka