absurditet i USA... graviditet.

Jag tycker, att det enda oskyldiga offret här faktiskt är den ofödda flickan som dog i sin mammas mage. Så skjut mig för att jag tycker så.
Jag tror inte att många här skulle säga emot dig.
Jag tror att frågan är snarare om det är verkligen nödvändigt att anklaga/åtala kvinnan/mamman. Huruvida hon hade kunnat undvika det och hur mycket hon borde ha gjort för att undvika går att diskutera. Inte om hon är helt/mest oskyldig. Jag personligen känner att hon har straffats nog (om hon övht skulle behöva straffas för att ha förlorat sitt barn, men det är en annan diskussion), det räcker liksom.
 
Jag tror inte att många här skulle säga emot dig.
Jag tror att frågan är snarare om det är verkligen nödvändigt att anklaga/åtala kvinnan/mamman. Huruvida hon hade kunnat undvika det och hur mycket hon borde ha gjort för att undvika går att diskutera. Inte om hon är helt/mest oskyldig. Jag personligen känner att hon har straffats nog (om hon övht skulle behöva straffas för att ha förlorat sitt barn, men det är en annan diskussion), det räcker liksom.
Det tycker ju inte jag. Hon har agerat grovt vårdslöst. I ett samhälle där man har rätt att försvara sig med vapen, är inte tyckande om "straffats nog mycket" applicerbart I ett rättssamhälle om en agerar vårdslöst, I synnerhet inte om det är risk för mer än ens eget liv.
 
Det tycker ju inte jag. Hon har agerat grovt vårdslöst. I ett samhälle där man har rätt att försvara sig med vapen, är inte tyckande om "straffats nog mycket" applicerbart I ett rättssamhälle om en agerar vårdslöst, I synnerhet inte om det är risk för mer än ens eget liv.

Precis. Vi vet alla att om man kor vardslost och dodar nagon kan man bli falld for mord. Eller pa annat satt dodar nagon genom oaktsamhet, aven om det ar en olyckshandelse att personen dor, men ar man tillrackligt oaktsam sa "borde man vetat battre" anser de flesta stater.
 
Precis. Vi vet alla att om man kor vardslost och dodar nagon kan man bli falld for mord. Eller pa annat satt dodar nagon genom oaktsamhet, aven om det ar en olyckshandelse att personen dor, men ar man tillrackligt oaktsam sa "borde man vetat battre" anser de flesta stater.
Det ska väl ändå rätt mycket till för att bli fälld för MORD vid vårdslöshet i trafik?
 
Det ska väl ändå rätt mycket till för att bli fälld för MORD vid vårdslöshet i trafik?
Tror inte det blir mord utan vållande till annans död. Men tror inte att man/vi ska jämföra svensk lagstiftning med amerikansk, därför heller inte dra våra växlar på detta fall i Alabama. DET blir absurt att göra.
 
Tror inte det blir mord utan vållande till annans död. Men tror inte att man/vi ska jämföra svensk lagstiftning med amerikansk, därför heller inte dra våra växlar på detta fall i Alabama. DET blir absurt att göra.
Ja, det jag reagerade på var Vi vet alla att osv. Absolut inte.
 
Det ska väl ändå rätt mycket till för att bli fälld för MORD vid vårdslöshet i trafik?

"Vehicular Homicide" finns i manga stater, dar ar inget uppsat att doda, men nagon (passagerare, forare, fotgangare, etc) dor och jag vet att i Georgia kan det leda till 30 (35-40?) ars fangelse.

Jag gissar forresten att homicide narmast oversatts med drap
 
"Vehicular Homicide" finns i manga stater, dar ar inget uppsat att doda, men nagon (passagerare, forare, fotgangare, etc) dor och jag vet att i Georgia kan det leda till 30 (35-40?) ars fangelse.

Jag gissar forresten att homicide narmast oversatts med drap
Ja, precis!

"Vehicular homicide is a crime that involves the death of a person other than the driver as a result of either criminally negligent or murderous operation of a motor vehicle. In cases of criminal negligence, the defendant is commonly charged with unintentional vehicular manslaughter. "

https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicular_homicide

Som sagt, det blir absurt att folk sitter här och ojar sig med vår lagstiftning i värdegrund när man har ett helt annat i USA.
 
Det är uppenbarligen helt ok att skjuta mot den som attackerar dig i Alabama.

Men kan någon förklara hur ett foster kan utföra en attack som föranleder att bli skjuten?

Japp, jag märker ord och är till viss del ironisk 😎
 
Det är uppenbarligen helt ok att skjuta mot den som attackerar dig i Alabama.

Men kan någon förklara hur ett foster kan utföra en attack som föranleder att bli skjuten?

Japp, jag märker ord och är till viss del ironisk 😎
Eh, den skjutna gravida kvinnan attackerade. Hon blev skjuten. Hon var gravid. HON tog en risk att bli skjuten, HON tog en risk att hennes barn skulle bli skadat eller dö. Var det svårt att förstå? :confused:
 
Nu vet jag ju i och for sig att mycket kan ga fel i oversattningar och liknande, men anda ar jag lite forundrad over hur mycket missinformation som gar runt om det har fallet. Ar det inte illa nog det som ar sant? Det finns inte nagon som helst anledning att "spa pa" kan jag tycka.
 
Va 15:e minut föds ett barn med drogabstinens i USA.
Låt det sjunka in en stund innan ni kastar er på svaraknappen och säger "vad har det med saken att göra?".

När anser bukejuryn att den gravida mamman har ansvar för det barn, den ofödda MÄNNISKA hon bär på?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp