Absorbine Ultrashield.....flugmedel

C

cia-123

Hej!

Någon som använder detta flug/mygg/fästingmedel på sin häst?
Vilken effekt har det på Din pålle?

Någon som vet vart man kan få tag i det samt vad det isf kostar?

Tackar i förväg för svar!
:bow::bow::bow:

Sv: Absorbine Ultrashield.....flugmedel

puttar, eftersom jag undrar också :p

Jag har tyvärr inte provat det men vet att EKO:- (i Fjälkinge) har det och jag har för mig att priset ligger på runt 150 kr.
JAg stod och tittade på det men köpte inte det.

Hej!

Någon som använder detta flug/mygg/fästingmedel på sin häst?
Vilken effekt har det på Din pålle?

Någon som vet vart man kan få tag i det samt vad det isf kostar?

Tackar i förväg för svar!
:bow::bow::bow:

En i mitt stall använder detta medel och är nöjd med det. Sen han började använda det på hästen så har hästen sluppit bli biten och få sår. Dessutom behöver man ju inte he på det varje dag heller, vilket ju kan vara praktiskt. Dock är det ett bekämpningsmedel klass 3 tror jag det var :confused: så man får väl testa först så att inte hästen överreagerar på ämnet.

Och i Norge koster den 320,- nok!!!

Men alla i mitt islandshäst stall använder sig av den! Det er den enda som funkar. (Tycker också Mira sin er bra, men så svår att få tag på) Men det står att den kan appliceras var 14. dag, men DET går ikke. Var 2. dag använder jag den. (Plus annan gegga på skåpet etc.) Har konsumerat 1 flaska på 2 veckor, så billigt- nej...

Den Absorbine jag tenker på er en rett stor, rund flaska, sort med röd skrift på. Hjälper det?? :)

Jag fann den svarta på din andra linke ovanför. Vet inte om den svarta och vita har samma "styrke". Den svarta kostade ju ca. 300 på din link ovanför. hmmmm.....

Har precis varit på EKO:- i Fjälkinge och hittade Absorbine Ultrasheild och den kostade endast 229 kr :bump:

Nu har jag köpt en Absorbine Ultra Shield.. någon som har testat nu? Min betalade jag 290 kr för.

Som valutakursen är nu så skulle den kosta 278 kr här:)

Någon som har provat?

Jag använder Absorbine Ultrashield till min häst. Och sedan vi började så har hon inte haft en enda fästing trots att vi har ett riktigt fästingår. Tycker att det funkar jättebra!

Jag sprutar på nytt med ca en vecka - 10 dagars mellanrum.

Jag köpte en flaska förra veckan på H..ks.. 249 kr och verkar funka riktigt, riktigt bra :love:

var på lillhästen i stav idag och tyckte precis att dom tog 195kr för en stor flaska sånt
och billiga eksemtäcken hade dom åxå

Jag använder det! Tyckte det funkade super i början, nu vet jag inte... Borde kanske spraya på oftare då, har följt instruktionerna. :angel: Men vågar man spraya så ofta, det verkar va rätt giftigt?

Är också jättenyfiken! Dom säljer det på mitt sommarjobb (289 kr tror jag), men ingen kan svara på om det hjälper mot bromsar? Så ni som testat- tar det bromsarna också? Är det jag söker medel mot, då vi har värsta bromsattacken vid sommarbetet... :(
Att det funkar mot flugor och sånt visste dom, hade sprejat på en häst som var inne och ställt in den i boxen, sen hittade dom en död fluga på den! :eek:

Är också jättenyfiken! Dom säljer det på mitt sommarjobb (289 kr tror jag), men ingen kan svara på om det hjälper mot bromsar? Så ni som testat- tar det bromsarna också? Är det jag söker medel mot, då vi har värsta bromsattacken vid sommarbetet... :(
Att det funkar mot flugor och sånt visste dom, hade sprejat på en häst som var inne och ställt in den i boxen, sen hittade dom en död fluga på den! :eek:

På hästen i mitt stall funkar det inte emot bromsar, det verkar ingenting göra :smirk: usch hatar broms!! :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 493
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka