Abortvirus? Hur smittar?

Reykur

Trådstartare
:crazy:
Vi har tydligen abortvirus på vår travbana, och har enligt inblandade haft det i över en månad! :eek: inga varningar har gått ut eller nånting, och jag har ju så klart vart på travet och handskats med hästar där. Oförsiktigt och dumt nog så har jag även handskats med min egen häst med samma kläder..
Min praktik om två veckor är planerad att vara på markebäcks gård i Askersund, men frågan är om dom vill ha dit mig och min häst till derasfina ston och hingstar när det är smittorisk? Ska ringa i kväll och prata med dom, men jag vill gärna ha lite bakrundsfakta..
Inkubations tid osv?
är dödsnervös.. tänk att behöva lägga om praktiken två veckor innan :crazy: tacksam för svar

Sv: Abortvirus? Hur smittar?

hmm, abortvirus på travet finns nästan "jämt" Skillnaden är att dessa hästar blir oftast knappt sjuka alls utan kan bara få en febertopp, därför skall man aldrig blanda tävlingshästar med dräktiga ston...sök på abortvirus på goggle så får du reda på mycket.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 380
Senast: alazzi
·
Hästvård Igår skulle jag och hästen iväg och hoppträna, som på varje tisdag. Men när jag gjorde iordning henne upptäckte jag att hon tappat en...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: cowgirl73
·
Hästmänniskan Denna helgen flyttar två av mina kompisar sina hästar till ett annat stall.. Anledningen är väl delvis för att det blir sämre och sämre...
Svar
10
· Visningar
1 476
Hästhantering Tänkte höra om det är någon som har erfarenheter av häster som blir väldigt stressade vid ridning? För lite över en vecka sen fick vi...
2
Svar
34
· Visningar
3 786
Senast: MartinaN
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka