abortsprutor..???

zazza girl

Trådstartare
ha funderat lite här hemma och kommit fram till några frågor ...

hur funkar abortsprutor och när ska man göra det..???
e det någon här som ha gätt sin häst de ...
:confused::confused:

Sv: abortsprutor..???

Vilken sorts spruta menar du? Vaccinering mot virusabort eller prostaglandinspruta som orsakar abort?

Jag tror hon menar virusabort sprutan, eftersom hon skriver "när ska man göra det"

Så jag svarar på det, i 5, 7 och 9:e månaden ska man ta dessa sprutan, men det är inte alltid det behövs. Men står hästen i ett stall där en lr fler åker runt på tävlingar och diverse så skulle jag göra det.

Min tjej är idag på 123 dygn, jag ska ta sprutan runt den 27:e december för att jag vill känna att jag gjort allt som gått satt säga. Nu kommer min tjej ev flytta till ett stall innan denna spruta vilket oroar mej lite, men i stallet jag ska flytta till står en shettis och en arabponny, kommer att fråga hur dom rids osv när jag ska dit i slutet av nästa vecka.

sorry att det tog så lång tid att svara , nopp menar abort sprutan . inte virus sprutan....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 029
Senast: Vovve
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka