F

Flo

Någon som gjort det här?
Vilken metod använde ni?
Hur kändes det?

Sv: Abort

Jag genomgår steg två i en kemisk abort just nu.

Det är lite jobbigt, killen och jag har pratat om att skaffa barn, men inte nu. Dock skön lättnad när beslutet är fattat.

Det är som en kraftig mens, men man får smärtstillande. Jag erbjöds dessutom göra det själv, hemma, så jag kan distrahera mig med datorn eller en film.

Ingen lider av att inte födas, men att födas till ett hem som inte är 100% beredda/villiga/redo/whatever- det kan nog skada både föräldrar och barn i längden.

Hellre en abort än ett oönskat barn...

(Och ja, vi använde en "säker" preventivmetod- även gummin spricker)

/Migo

Har gjort en medicinsk abort och det gjorde hemskt ont. Smärtan var konstant och inte som vanlig förlossningsvärk som kommer och går. Vet inte hur många timmar jag låg där innan jag fick hjälp av en läkare som pressade ut den genom att trycka på magen. Då släppte smärtan direkt. Tror dock inte att min aborten hörde till det normala. Efteråt blöder man massor.

Nu fem år efteråt och mamma till en 2 åring och en 6 månaders så känns det hemskt det jag gjort. Ångrar aborten. Men då när jag gjorde aborten så kändes det rätt. Ville inte alls ha barn och hade inga känslor alls för det lilla livet i magen. :(

Jag har också gjort en abort, för 7 år sen.

Jag var i v 8 och fick genomgå en skrapning. Det var inte alls så farligt varken fysiskt eller mentalt för min del, blödde väl i tio dagar ungefär. Gjorde inte jätteont efteråt vad jag kan minnas. Har aldrig ångrat det.

Någon som gjort det här?
Vilken metod använde ni?
Hur kändes det?

Skrapning. Minns inte om det gjorde ont/blödde osv. Det är rätt längesen, jag minns inte vilket år det var. Jag har aldrig gått och tänkt på det.

Helt odramatiskt. En abort är en väldigt liten händelse jämfört med att få barn (oavsett om barnet är önskat eller oönskat). Det var ingen grej alls, faktiskt. Jag har fått barn de barn jag vill ha sedan dess, och skulle tveklöst göra abort igen om jag blev gravid nu.

Jag har gjort en kirugisk abort, blev erbjuden att göra medicinsk eftersom det var såpass tidigt, men jag ville hellre sova mig igenom det.

Jag är inte en person som går och grubblar på och ångrar det jag gör/inte gör så för mig har det inte varit särskilt jobbigt, varken innan, under tiden eller efter. Vi vill också ha barn men tiden var inte rätt, så det beslutet var rätt för oss då, så det finns ju ingen anledning att känna någon skuld eller ånger för det.

Man kom in på sjukhuset på morgonen, blev förberedd för operation, inrullad i ett operationsrum där man fick somna och sedan vaknade man upp ca 20 minuter senare på uppvaket, med lite lätt mensverk bara. Jag blev så förvånad eftersom jag brukar ha ganska ont av narkos och må dåligt och vara väldigt trött efter, men det var som att vakna upp efter en god natts sömn, pigg och klarvaken, jag satte mig upp med en gång och började ta på mig. Dom söver inte så djupt vid ett sådant ingrepp fick jag förklarat för mig sedan. Sen fick man lite fika och vänta en stund på att få träffa doktorn, sen fick man gå hem. Jag kunde åkt till jobbet redan vid lunch samma dag, men jag stannade hemma eftersom jag ändå redan tagit ledigt hela dan ;)

kl

Ni som gjort skrapning, när fick ni mens igen? Har ätit pillrer en period nu, men min mens kom inte som vanligt när man slutar ta dom. Är det vanligt? Fick veta att det kunde ta 6 veckor, men det borde kommit när man tar pill paus, eller får jag i stället vänta min mens efter andra period med piller?

Liknande trådar

Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
488
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur