Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
moontje:nej inte hans hästar...dem har väl inget pass heller?...
hästen är i 3 månaden.. jo det är ju de att fölet kostar en del, men säg 5000kr för fölet när det sedan är fött?(varmblodig travare), vill veta på ett ungefär för att kunna planera.
Jag vet att ston skall ha spec foder m.m.
kan man slakta ett sto som är dräktigt?, de är ju iof kanske samma sak som att göra en abort,iomed att alla dör ,men de låter mycket hemskare,mendet kanske det inte är.
Jag har för mig att jag hört att man Inte får slakta dräktiga ston om de inte är sjuka osv. Men jag kan ha fel också.
Om stoet är dräktigt och du kostar på henne en undersökning som bekräftar det. Kan du sedan teckna en veterinärvårdsförsäkring på fölet (innan det är fött) för ca 450 kr. Då har du lite hjälp om det skulle gå illa som jersyko skriver.
Beroende på vad stoet har för försäkring så kan fölungen gå på hennes tom 30 dagar. Men kostnaderna sticker ju iväg väldigt mkt om de måste in på klinik, oavsett om det är mamma eller fölungen som är skadad.
På en clinc för Jens Fredriksson sa han att en 4 åring brukar ha kostat 100.000kr ungefär med alla kostnader från tillverkning - 4 åriga födelsedagen. Men det var ju ridhästar TS hade väl en travare?