Ja det finns många mediciner med massor biverkningar. Litium är nog värst, svår att ställa in på rätt dos, hålla den stabil,kan bli livshotande om man ändrar sin kost eller blir magsjuk. Fått samtal från psykakuten flera gånger när mina värden visat på Lutiumförgiftning. Så lämnar blodprov på det 2-4 gånger i månaden,Så törstig och torr i munnen precis hela tiden så att jag ständigt bär med mig något att dricka. Och därmed behöver kissa helatiden,Och händerna, skakar och darrar hela tiden så kan vara svårt att skriva ibland och ryck i olika kroppsdelar. Minnesförluster hela tiden. Och en stor, stor viktuppgång. Jobbigt mycket. Och många andra mediciner med otäcka biverkningar.
Jag började med Litium för 13 år sedanoch det blev inte bra då så hade långt upppehåll, haft den två år nu och nu vill jag sluta med den men det är några av mina mediciner jag absolut inte får sluta med säger läkarna, ett flertal mediciner jag troligtvis behöver hela livet och Litium är en av dom. Men jag vet ju att det är en av mina viktigaste och mest hjälpsamma mediciner genom hela tiden, så får trots allt stå ut. Har så mycket biverkningar att jag ibland känner mig sjuk på grund av mixen mina mediciner.
Så ja, jag vet inte om några till biverkningar från Abilify kommer göra varken från eller till. Det verkar som att många sluppit biverkningar här?