Aachenträns Gold Medal Artemis

MaRomer

Trådstartare
Någon som har det tränset från hööks?? Funderar på att köpa det. Men tror ni det passar på en fuxdam? (Kallblod) Tränset kommer vara svart.

31839737.jpg

31936120.jpg

31526418.jpg

Sv: Aachenträns Gold Medal Artemis

Jag har både det svarta och det hasselnötfärgade. Jag gillar dom. Dom är gansa stora kring nosen så ta inte en för stor storlek.

Jag har ett i den ljusbruna färgen (dock smort upp det till mörkt)
(var det inte du som letade efter ett remontträns också - isf verkar vi ha samma smak var gäller träns ;) )

x-full och pålle har mellan full och x-full långt men väldigt nätt huvud, upplever den som väldigt stor runt nosen - men smidigt att åtgärda med sax och håltång (har fått klippa av den där sista orginalhålet satt)
Riktigt mjukt och smidigt läder!

Före
snygging-1-r-kopiera_101984197.jpg

efter
lskling-kopiera_101984683.jpg

100907-334_106421594.jpg

Jag har det i mörkbrunt. Pannbandet är dock bland det fulaste jag någonsin skådat så jag bytte ut det.

picture2_by_tarjeis-d3b9iqb.jpg

Jopp;) Har ju svart dressyrsadel och bara bruna träns så måste köpa lite nytt;)

Tror minsann det får blir det tränset då! Hon har full i träns.

Håller med tidigare om att nosgrimman är ENORM och pannbandet som följer med ser väldigt billigt och fult ut men annars är det ett snyggt och prisvärt träns. Tycker det är bra att det inte följer med tyglar då hästen behöver cob i hööks träns men full i tyglar:o

KL

Det blev det tränset!

resize-of-cimg8288_149009635.jpg

resize-of-cimg8291_149009903.jpg

Stort i nosgrimman så behöver göra 3-4 nya hål;) Annars perfekt!

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 168
Senast: Linda_A
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 223
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka