Milosari

Trådstartare
nu blir jag snart vansinnig... jag och min lilla labbe har stått i kö till en nybörjarkurs sedan i somras, och när vi gjorde en ny anmälan i höstas tittade jag på kölistan, 10 anmälningar. gött, jag kommer med tänkte jag. nu är två kurser med totalt 24 hundar fulltecknade, och vi har inte fått några papper! hur kan det komma sig? ok om dom inte vill blanda stora och små hundar av rent praktiska skäl, men det borde ju faktiskt finnas fler i hans storlek och vi borde kunna komma med! f*n såna här saker gör livet så surt.

Jag vill också gå kurser...hur hittar man dem??

Vill träna lydnad först o främst...och lite annat,vad vet jag inte... :smirk:

Tag kontakt med din närmsta brukshundklubb :)

Kurser är så himla roligt, funderar på att gå om alla kurser med gammel vovven
1197.gif

Eller så får jag helt enkelt tjata mer på husse, så jag får en till hund
1304.gif

Ta kontakt med klubben och fråga varför?!?! Jag har själv en blandrastik som jag anälde till agilitykurs hösten 2002. På våren startade kursen utan att någon sagt till mig eller skickat brev. Ringde då till tjejen som har hand om anmälningar och frågar varför jag inte kommit med. Hon kunde inte svara på varför. Hon tyckte det var konstigt eftersom att jag hade plats 2 i kölistan. Jag gjorde en ny anmälan till höstens kurs istället och väntade (Man vill ju inte bråka). Höstens kurser startade utan att jag fått något meddelande. Blev då arg och frågade varför jag inte kommit med. Instruktören som höll i kursen svarade att blandraser inte var välkomna! Frågade då varför dom "tvingat" mig betala medlemskap i klubben om jag inte fick gå kurser. (Man måste vara medlem för att kunna anmäla sig till kurser) Fick då svaret att alla medlemar är välkomna, men alla får inte gå kurs!

Nu har jag gett upp tanken på att gå kurs.

Jag blir ( ursäkta mitt ordval nu )
Men så jävla förbannad när jag läser sådant
teu42.gif

När jag höll agility och lydnadskurser var ALLA välkommna.
Blandraser som renraser.
Till och med en basset :banana:

Var det genom hundungdom eller brukshundklubben som kursen gick?

Finns det inga alternativa "hundföreningar" eller liknande där du bor som håller kurs, t.ex. Hundens hus ?
Fy vilken dålig stil! Jag skulle kräva pengarna tillbaka! :devil:

det där var ju urruttet! :eek: :mad: men så kan det inte ens vara för min del, då de inte har någon aning om att han inte har några papper (och således inte kan räknas som riktig labbe...). jag både ringde och skickade mail i höstas och har skickat ett mail idag. de har bara tel tid 1,5 timme/vecka och jag har precis missat den (är på tisdagar).

Hade samma problem, vi anmälde oss till valpkurs men hörde inte av dem sedan, kom inga papper från brukshundklubben i heller. Vi tröttnade och nu går vi på kurs hos en privat tränare i stället. I o för sig får vi köra längre men vi är nöjda med träningen och hon har ett mjukt och vänligt sätt när hon lär ut.

Tror inte de får göra så! Jäklar, vad förbannad jag hade blivit! :( Om jag hade varit du hade jag ringt till brukshundsklubbens kansli i Farsta och ryat runt. På brukshundsklubbens hemsida står ingenting om vilka som får eller inte får gå kurser, däremot: "Förutsättningen för att genomgå en utbildning i SBK regi, är emellertid att du är medlem i vår organisation."

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 903
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Marje
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024