Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Du och jag verkar vara likadant funtade. Och uppenbarligen väldigt tråkiga :p
Hade jag fått ett sms från en kille likt Farle's så hade jag nog.. inte svarat. Tycker inte heller att det är attraktivt. Alls.

Att skriva nätbaserade, långa konversationer utan att typ dö av tristess på kuppen är en konst och inget att föredra. Dock innebär den konsten mycket finess och inkluderar, enligt min mening, varken ljumma svar eller halvfräcka uttalanden.

Jag hör uppenbart också till de tråkiga här och skulle verkligen inte "gå igång" på ett meddelande som Farle skriver om. Inget attraktivt i ett sådant meddelande, enligt mig.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men det var ju HAN som föreslog en fika när jag kommer tillbaka, inte jag. Det är inte en typ av jargong vi haft tidigare vi setts eller sprungit på varandra. Eller tänkte du på något annat jag skrivit?

Att intresset inte gått fram har jag förstått ;)

Men föreslå då en fika! "Du nämnde en fika - ska vi göra slag i saken?" Sitt inte och analysera sönder några facebookinlägg, folk träffades faktiskt innan facebook fanns ;) och själv har jag inte ens ett konto.

Fråga nu! Heja heja *rockande banan*
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är det dom är planen - när jag kommer tillbaka (dvs sön/mån) ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Samma här. Jag hade tänkt "ehhhh, okej" och inte svarat, vad förväntas jag svara på något sådant liksom? Jag hade också greppat att det skulle vara menat flirtigt, men jag hade ändå inte sett poängen eller charmen med det.

Nej, precis. För mig är det liksom motpolen till charmigt att skriva på ett sådant sätt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Fast pointen var ju inte att man alltid kan skriva exakt så, men att använda humor och kanske sätta in lite överraskande innehåll.

Sen får man ju själv välja vad som kan tänkas passa just personen i fråga.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är det dom är planen - när jag kommer tillbaka (dvs sön/mån) ;)

Bra, jag hejar också på dig! :banana:
Som sagt, prata via sociala medier i all ära, men när man frågar någon om man ska ses IRL så brukar man få ett rätt bra kvitto på var man står.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Självklart!

Men just den typen av humor är ingenting jag personligen tycker är roligt/charmigt/attraktivt.
Jag skrev inlägget för att ge en mer nyanserad bild till TS, då flera inlägg rosade just den typen av sms.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men det var ju HAN som föreslog en fika när jag kommer tillbaka, inte jag. Det är inte en typ av jargong vi haft tidigare vi setts eller sprungit på varandra. Eller tänkte du på något annat jag skrivit?

Att intresset inte gått fram har jag förstått ;)

Ja jag tänkte på ditt svar. Om du inte vill boka in något med honom eftersom det kan dyka upp något annat så ÄR du nog helt enkelt inte tilräckligt intresserad. Det skulle jag tro lyser igenom. Ospecifik tidsplanering och han är uppenbarligen inte prioritera.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag håller inte med. Jag vill gärna boka in något men ser liten poäng med att göra det innan jag åker bort. Jag finner absolut inget konstigt i konversationen om att höras om en fika när jag kommer tillbaka. Dock märker jag att det är många i tråden som ger intryck av att vara av åsikten att man själv måste boka, fixa, pusha, vara innovation och rolig och allt bör hända så snabbt som möjligt annars tappar den andra parten intresset - och allt är kört.

Jag förväntar mig mer av de jag har kontakt med. Och jag är bekvämare med att det tar lite tid - att slänga sig in i något för att man är rädd att den andra ska tappa intresse känns både obekvämt och lite sorgligt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag håller inte med. Jag vill gärna boka in något men ser liten poäng med att göra det innan jag åker bort. Jag finner absolut inget konstigt i konversationen om att höras om en fika när jag kommer tillbaka. Dock märker jag att det är många i tråden som ger intryck av att vara av åsikten att man själv måste boka, fixa, pusha, vara innovation och rolig och allt bör hända så snabbt som möjligt annars tappar den andra parten intresset - och allt är kört.

Jag förväntar mig mer av de jag har kontakt med. Och jag är bekvämare med att det tar lite tid - att slänga sig in i något för att man är rädd att den andra ska tappa intresse känns både obekvämt och lite sorgligt.

WORD!:bow:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Fast det har väl ingen sagt? Att man måste kasta sig in av rädsla?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Du lägger betoningen på fel ord :)
En omformulering skulle kunna vara

att slänga sig in i något för att man antar att den andra ska tappa intresse känns både obekvämt och lite sorgligt
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Fortfarande har väl ingen sagt det.

Problemet verkade ju vara att ts inte lyckas fånga deras intresse, och inte förstår varför. Då tipsades det om hur hon kan göra.

Ingen har sagt att männen tappar intresset för henne, men man tappar ju intresset för fb-dialog rätt snabbt, verkar det som.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag håller inte med. Jag vill gärna boka in något men ser liten poäng med att göra det innan jag åker bort. Jag finner absolut inget konstigt i konversationen om att höras om en fika när jag kommer tillbaka. Dock märker jag att det är många i tråden som ger intryck av att vara av åsikten att man själv måste boka, fixa, pusha, vara innovation och rolig och allt bör hända så snabbt som möjligt annars tappar den andra parten intresset - och allt är kört.
Jag är av åsikten att det måste finnas initiativ och intresse från båda sidor, men till skillnad från många andra i tråden ser jag verkligen inte hur det skulle vara ointresse att tänka praktiskt och/eller inte prioritera motparten främst och högst av allt. Personligen hade jag inte alls reagerat negativt om någon ville vänta med att styra upp en träff tills han hade bättre med tid, och jag förväntar mig absolut inte att vara prioriterad först i kön av någon jag inte ens har en relation med. Och jag vill också ha humor i en kontakt, men humor för mig är som sagt absolut inte "fräckisar" eller den sortens humor som någon gav exempel på förut.

Så jag håller med dig, men alla fungerar ju uppenbarligen olika.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vadå humor? Det omtalas flera gånger som humor, jag tycker det möjligen kan vara jargong, men humor? Nej, snarare ett sätt att vara som person.

Beror nog som sagt på vem man är, och vem motparten är. Men eftersom ts inte förstår hur det gång efter annan blir som det blir, kan det ju vara vettigt att slänga in lite andra synsätt än just det ts besitter. No change, no change liksom...
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vadå "vadå"? Eftersom det ursprungligen nämndes i positiva ord som "raka rör med lite humor", och efter det som du säger också omtalats fler gånger som humor, så är det ju uppenbarligen en hel del som tolkar det som humor/försök till humor.

Och precis - alla fungerar och uppskattar olika sätt. Därför tycker jag det blir extremt märkligt när fler upplyser TS om att hon uttrycker sig tråkigt, nog är svår att flirta med, inte borde uttrycka sig si eller så, etcetera etcetera, när det IMO snarare verkar handla om missförstånd och/eller just olika sätt och uttrycksformer med just de individerna. Ser inte varför TS skulle behöva ändra sig för det, det finns ju helt uppenbarligen fler som föredrar TS sätt; Att de män hon haft kontakt med haft ett annat sätt är ju ren otur.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Oj vad intressant detta är att läsa! Jag är själv typen som ofta inte på rak arm vet hur/när det är lämpligt att ses om jag träffar på någon lite oväntat, så i samma situation som TS hade jag också sagt att vi hörs på tex söndag/hör av mig när jag är hemma och bestämmer. Vilket också blir av, det är inget som bara sägs. Handlar inte om att inte om att prioritera någon mindre.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ingen BEHÖVER ändra sig, men om ts vill ha en ändring krävs ju (uppenbarligen) något nytt.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tycker det är bra att jag uppmärksammats på att jag inte ger speciellt mycket i en konversation eller öppnar för svar. Det är bra saker att jobba på.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Om jag är intresserad hänger jag på , är jag inte är jag låg
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 400
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 056
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 357
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp